کد خبر: ۴۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 02 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛با توجه به اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی و افزایش تعاملات استادان و دانشجویان در عرصه بین‌الملل، دانشگاه "یزد" و دانشگاه "گرونینگن هلند" مبادرت به برگزاری دوره مشترک دکتری در رشته فیزیک می‌کنند.

برگزاری این دوره در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند که هفته گذشته به امضای روسای دو دانشگاه رسید، صورت خواهد گرفت.

دانشگاه گرونینگن از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های کشور هلند است که فعالیت خود را از سال 1614 میلادی در شهر گرونینگن این کشور آغاز کرده است.

این دانشگاه که جزو سه دانشگاه برتر پژوهشی در اروپا در زمینه اکولوژی، علم مواد، شیمی و ستاره‌شناسی است، دارای 10 دانشکده، 9 مرکز تحصیلات تکمیلی و 27 مرکز پژوهشی و بیش از 175 رشته تحصیلی مختلف می‌باشد.

از دیگر زمینه‌های پژوهشی مطرح این دانشگاه نیز می‌توان به علوم ذرات، فیزیک، بیولوژی مولکولی، میکروب‌شناسی، علوم پزشکی، مغز و اعصاب، جامعه‌شناسی، فلسفه، خداشناسی، باستان شناسی و هنر اشاره کرد.

دانشگاه گرونینگن، هر ساله بیش از پنج هزار نشریه علمی چاپ می‌کند و سالانه حدود 260 دانشجوی دکتری از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار