رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: در سال گذشته بیش از 20 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از چرخه حمایت این نهاد خارج شده اند.
کد خبر: ۴۵۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 01 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛دکتر امیرولی عضدزاده با بیان این که زن سرپرست خانوار به شخصی گفته می شود که سرپرست خود را از دست داده یا اینکه سرپرست وی از کار افتاده شده و او مجبور به تامین نیازهای اقتصادی خانواده است، افزود : زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی  به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول زنان جوانی هستند که با حمایت و حرفه آموزی پس از مدتی می توانند از استقلال مالی برخوردار شوند و نیازهای اقتصادی خانواده خود را تامین کنند و دسته دوم شامل زنانی است که به دلیل کهولت سن امکان توانمندسازی آن ها وجود ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بهزیستی با اعطای تسهیلات کم بهره  و سرمایه کار به زنان سرپرست خانوار و یا مهیا کردن شرایط جذب آن ها در سازمان هایی که به نیرو نیاز دارند، سعی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می کند.

عضدزاده، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه اندازی گروه های همیار زنان سرپرست خانوار است که بر اساس آن زنان سرپرست خانواری که از لحاظ توانمندی و سن با یکدیگر سنخیت دارند، با تشکیل گروه های همیار زنان سرپرست خانوار به فعالیت های اقتصادی زود بازده و مشترک پرداخته و به استقلال اقتصادی دست پیدا می کنند.

وی، ادامه داد: در حال حاضر 4 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان اردکان وجود دارد.که در فعالیت هایی مانند تهیه نان سنتی، بافت تابلو فرش، گلیم، جاجیم و خیاطی و پشتی دوزی و جوراب بافی فعالند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان یاد آور شد: در سال گذشته بیش از 20 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ، با این گونه اقدامات توانمند شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شده اند.

وی تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اردکان را در حال حاضر 240 نفر عنوان کرد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار