مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال 4007 تن هلو و زردآلو از باغات این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 01 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی ، سطح باغات هلوی شهرستان کرمانشاه را 268.8 هکتار عنوان کرد و افزود: 226.5 هکتار از باغات هلوی این شهرستان بارور هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله ثمردهی نرسیده‌اند.

حاتمی با بیان اینکه هلو بیشترین باغات هسته داران شهرستان کرمانشاه را تشکیل می دهد، پیش بینی کرد: امسال 3578 تن هلو از باغات این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه سطح باغات زردآلوی شهرستان کرمانشاه را نیز 94.6 هکتار عنوان کرد و افزود: این شهرستان 54 هکتار باغ زردآلوی بارور دارد و پیش بینی می‌شود امسال 429 تن زردآلو در شهرستان کرمانشاه تولید شود.

حاتمی همچنین با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه بیش از 41 هکتار باغ شلیل دارد که 24 هکتار آن به مرحله باروری رسیده‌، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 336 تن شلیل از باغات این شهرستان برداشت شود.

حاتمی در ادامه سطح باغات گیلاس شهرستان کرمانشاه را بیش از 47 هکتار عنوان کرد و افزود: شهرستان کرمانشاه 30 هکتار باغ گیلاس بارور دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال 180 تن گیلاس از باغات این شهرستان برداشت شود.

حاتمی بیان کرد: شهرستان کرمانشاه همچنین بیش از 13 هکتار باغ آلبالو دارد که هشت هکتار آن بارور بوده و برآورد می‌شود امسال 32 تن آلبالو در این شهرستان تولید شود.

 این مسئول در ادامه با اشاره به وجود دیگر باغات هسته داران شامل آلو و گوجه سبز در شهرستان کرمانشاه، سطح این باغات را به ترتیب 32.7 و 8.5 هکتار عنوان کرد و افزود: 22.5 هکتار باغ آلوی بارور و 1.5 هکتار باغ گوجه سبز بارور در این شهرستان داریم.

حاتمی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال 225 تن آلو و 15 تن گوجه سبز در باغات شهرستان کرمانشاه تولید شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت میوه باغات هسته داران شهرستان کرمانشاه از خرداد ماه، افزود:  کار برداشت محصول این باغات تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار