اولین جلسه هم ‎‎ اندیشی تجلیل از خیرین بیمارستان ‎‎ ساز با حضور جمعی از مسئولین بیمارستان و اعضای شورای شهر و معتمدین مهریز در خانه بومگردی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 29 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «سید رسول محسن زاده» رییس بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهراء (س) مهریز در اولین نشست هم ‎‎ اندیشی تجلیل از خیرین بیمارستان‌‌ساز با تاکید بر ضرورت توجه و تقدیر از خیرین، گفت: قدردانی از کمک ‎‎ های خیرین از لحاظ عرفی، بومی، اخلاقی و اسلامی و بر اساس آیه «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، امری ضروری و پسندیده است.

وی افزود: خیر و نیکوکاری که از ملک و مال خود برای رضای خدا می‏‏گذرد، شایسته قدردانی است و چه بسا که تجلیل از خیرین علاوه بر ایجاد رضایت درونی در خیرین، باعث جذب دیگران به کارهای خیر می‌شود.

وی بیان کرد: قدردانی از کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه بیشتر از همه روی نوجوانان و جوانان تاثیر شگرف می‎‎گذارد و باعث می‌شود آنان نیز به خیر رساندن با خلوص نیت روی آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خیر رساندن به بندگان خدا با لذت باعث نشاط خود و خشنودی خداوند می ‎‎ شود اما وقتی این خیررسانی در حوزه درمان انجام شود و با نجات جان انسان ‎‎ ها سر و کار داشته باشد، تاثیر آن دو ‎‎ چندان و ارزشمندتر است.

محسن ‎‎ زاده با اشاره به سطح ‎ بندی بیمارستان ‎‎ های استان و مشکل جذب بودجه دولتی به این دلیل، اظهار داشت: به عنوان مثال بیمارستان مهریز در بحث سطح‏‏بندی از بیمارستان اردکان، در سطح پایین ‎‎ تری قرار دارد لذا به تبع بودجه کمتری دریافت می ‎‎ کند و از این حیث اقدامات خیرین برای تکمیل و تجهیز بخش ‎‎ های مختلف به ویژه طرح توسعه بیمارستان بسیار حیاتی و اثرگذار است.

رییس این بیمارستان ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت‎‎ های مداوم بیمارستان مهریز در سه سال گذشته، گفت: سال اول بیمارستان مهریز مجری برتر اجرای دستورالعمل‏‏های ترویج زایمان طبیعی و تکریم مادر باردار شد و سال دوم مجری برتر در ارتقاء سطح سلامت مادر و نوزاد و سال سوم نیز بیمارستان مهریز به عنوان بیمارستان برتر استان و جزو معدودترین بیمارستان‏‏های نمونه کشوری در معیارهای دوستدار مادر، موفق به دریافت لوح «دوستدار مادر» شد.

وی گفت: زمانی پایین‏‏ترین ضریب تخت استان را داشتیم اما با کمک خیرین،  ضریب تخت بیمارستان مهریز از 30 درصد به 97 درصد ارتقاء یافت و آمار بستری ‎‎ های بیمارستان 5 برابر شد.

محسن‎زاده افزود: در طرح توسعه بیمارستان، بیمارستان مهریز از 96 تخت به 250 تخت ارتقاء پیدا می ‎‎ کند که طبقه اول شامل هشت اتاق عمل جراحی از جمله اتاق عمل جراحی قلب و مغز و اعصاب و بلوک‌های سازمانی است که در صورت تکمیل این طرح بالغ بر 600 نفر  پرسنل نیز به کارکنان بیمارستان اضافه و به قطب سلامت و درمان در منطقه تبدیل می ‎‎ شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح توسعه بیمارستان، برخی دستگاه ‎‎ ها و تجهیزات پزشکی که بیمارستان مهریز فاقد آن است، باعث افزایش هزینه هاست و به علت بعد مسافت تا مرکز استان، امکان نجات بیماران با وضعیت حاد مانند بیماران ضربه مغزی کاهش می ‎‎ یابد که با توجه به گسترده بودن طرح و خرید تجهیزات مهم و ضروری برای بیمارستان و عام المنفعه بودن آن و نیز برای کاهش زمان احیاء بیماران و ضرورت نجات جان مردم، امیدواریم خیرین مانند گذشته بیمارستان مهریز را حمایت کنند.

محسن زاده در پایان با بیان این که تاکنون 30 نفر خیر مهریزی و نیکوکاران خارج از استان با بیمارستان مهریز همکاری داشته‏‏اند، ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه یابد و با کمک ‎‎ های نوع دوستانه خیرین بیمارستان ساز بتوانیم بیش از پیش بیمارستان مهریز را ارتقاء دهیم.

تجلیل و قدردانی از خیرین در جهت انگیزه برای استمرار کارهای خیرخواهانه آنان، ایجاد اتحاد و همبستگی بین مردم محلات مختلف و استفاده از داشته‏‏ها و پتانسیل‏‏های شهر مهریز و نیز جذب کمک‏‏های خیرخواهانه آنها با دعوت حضوری از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست مطرح شد.

قرار است که مراسم تجلیل از خیرین بیمارستان ‎‎ساز امروز پنجشنبه هشتم تیرماه ساعت ۸ صبح در دانشکده پردیس مهریز برگزار شود.
 
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار