نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قوانین تکراری در حوزه کارآفرینی گفت: کشور اکنون با تورم قوانین در حوزه کارآفرینی و اشتغال روبه‌رو است و قوانین منسجمی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 28 June 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از تسنیم،سیدجواد حسینی‌کیا  مجلس را بخش مؤثری در زمینه رونق کارآفرینی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون در بخش کارآفرینی و اشتغال با تورم قوانین روبه‌رو هستیم و باید قوانین بازنگری شده و قوانین تکراری کنار گذاشته شده و قوانین منسجمی در این حوزه وضع شود.

وی با اشاره به ضرورت حرکت جامعه به سمت کارآفرینی، گفت: برای تحقق این امر باید چند بخش همزمان با هم فعال شود و یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه ورود و اقدام بخش دولتی است به نحوی که دولت تسهیلات را به سمت رونق کارآفرینی سوق دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت باید نرخ بهره تسهیلات را کم کرده و روند اعطای این تسهیلات را تسهیل کند و در اختیار کارآفرینان قرار دهد عنوان کرد: نگاه دولت به کارآفرینان از همان ابتدا باید نگاه جهانی باشد که تولیدات آنها بتواند در خارج از کشور نیز عرضه شود.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان باید مناطق محروم به صورت ویژه دیده شوند به طوری که بتوان تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی با نرخ بهره پایین و مدت زمان بازپرداخت و تنفس طولانی به کارآفرینان این مناطق پرداخت شود.

وی با بیان اینکه رونق کارآفرینی در کشور مستلزم ورود افرادی توانمند به این عرصه است گفت: از طرفی دولت باید نظارت بر کیفی بودن محصولات نیز داشته باشد زیرا کیفیت ضامن بقای آن محصول در بازار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: افرادی که توانایی نداشته، از نیروی متخصص و نقشه کار بی‌بهره بوده و مشاوره قوی نداشته باشند در نهایت با ورود به مسیر کارآفرینی با عدم اقبال از سوی سرمایه گذاران مواجه شده و با کوچکترین مشکل دچار بحران شده و هم منابع سرمایه‌گذار و هم منابع خود را به هدر می‌دهند و دچار ورشکستگی شده و با مشکلات بسیار به طور مجدد به چرخه بیکاری کشور وارد می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عدم اطلاع‌رسانی مناسب را مهم‌ترین مشکل حوزه کارآفرینی کشور دانست و عنوان کرد: اکنون ما مراکز مناسبی مانند شتاب‌دهنده در زمینه حمایت از کارآفرینان داریم اما اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه استفاده از این ظرفیت انجام نشده است.

وی اظهار کرد: چنانچه اطلاع‌رسانی دقیقی در زمینه فعالیت مراکز حامی کارآفرینان از جمله شتابدهنده‌ها انجام شود و این مراکز با قدرت بیشتر وارد عمل شوند به طور قطع معضل بیکاری با حمایت بیشتر از کارآفرینان در کشور برطرف می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار