فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افزایش احتمال بروز آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان در پی گرم شدن هوا خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 28 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ عباس بهاری، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چند مورد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داده، افزود: این آتش سوزی ها جزئی و در سطح کمی بوده و سریعا اطفاء شده‌ است.

بهاری تاکید کرد: با گرم شدن تدریجی هوا امکان بروز حریق بیشتر شده و این مهم ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز حریق و یا تسریع در اطفای آن در مواقع وقوع را نشان می ‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته حدود 85 فقره آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داد، افزود: این آتش‌سوزی‌ها در سطح بیش از 746 هکتار به وقوع پیوست.

بهاری ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده، امسال شاهد کاهش بروز حریق در استان باشیم.
 
این مسئول در ادامه رویکرد منابع طبیعی را در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را استفاده از توان مردمی عنوان کرد و افزود: مجموعه منابع طبیعی می‌کوشد تا با بهره‌‌گیری از توان جوامع محلی به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بپردازد.

 بهاری تاکید کرد: اگر مشارکت NGOها و سازمان های مردم نهاد را در امر حفاظت و حراست از منابع طبیعی نداشتیم، شاید آمار حریق‌ سالانه استان خیلی بیشتر از اینها می‌شد.

 بهاری آموزش و ایجاد حساسیت در NGOها، گروه‌های مردمی، اعضای شوراها، دهیاریها و... و تشکیل اکیپ‌هایی برای شرایط بحرانی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد.

بهاری افزود: برای مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی در سال جاری، استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی در مناطق مرزی، ریش سفیدهای مناطق مختلف و... را در برنامه داریم.
 
انعقاد قرارداد با 55 نفر از افراد بومی به صورت دیده‌بان در مناطق بحرانی استان و ایجاد پوشش بیمه‌ای بی‌نام به تعداد 100 نفر در استان برای نیروهای بسیجی، مردمی و... که بیمه ندارنداز دیگر اقداماتی بود که بهاری از آنها به عنوان تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با آتش سوزی و اطفای آن در استان یاد کرد.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  تقویت و افزایش گشتهای مراقبتی در عرصه‌های بحرانی، بهینه‌سازی ماشین‌ها و تجهیز آنها به امکاناتی مثل بیسیم، موقعیت یاب(GPS)، وسایل اطفای حریق و... را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری در مقوله اطفای حریق عنوان کرد.

وی ادامه داد: امسال همچنین تهیه و توزیع حدود 20 هزار برگه و تراکت و اطلاعیه هشدار دهنده را برای مقابله با حریق در استان داشته‌ایم.
 
بهاری در ادامه با اشاره به آغاز آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با گرم شدن دمای هوا، اظهار کرد: هر ساله از خرداد ماه تا اواسط آبان ماه شاهد بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  در ادامه از همه مردم خواست تا در حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی به کمک مجموعه منابع طبیعی آمده و هرگونه اتش سوزی را سریعا به شماره تماس رایگان 1504 اطلاع دهند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار