معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از صادرات بیش از ۳ میلیون دلار صنایع دستی از استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 28 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،پروانه حیدری، در خصوص مصوبه مجلس مبنی  بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: این موضوع چندی پیش در مجلس مصوب شد و هم‌اکنون چگونگی اجرای آن باقی مانده است.

در انتظار اعلام شرایط اجرای قانون بیمه هنرمندان هستیم

وی تصریح کرد: حدود ۳ سال است که بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قطع شده است و هنرمندانی که از قبل تحت پوشش قرار نگرفته‌اند طی این مدت موفق به این موضوع نشدند.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: پس از اجرای این قانون مبلغی را دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و مبلغی را نیز قطعا خود صنعتگران خواهند پرداخت اما این مبلغ ناچیز بوده و خود صنعتگران راضی هستند.

پیگیر بیمه افرادی که بیمه‌اشان قطع شده خواهیم بود

وی در خصوص برقراری بیمه کسانی که طی سه سال گذشته به هر دلیلی چون عدم پرداخت به موقع حق بیمه، بیمه‌شان قطع شده نیز گفت: به احتمال زیاد بیمه آنها مجددا برقرار شود اما ما در انتظار چگونگی اجرای آن هستیم.

حیدری تاکید کرد: قطعا مواردی از این افراد که بیمه آنها قطع شده وجود دارد که ما برای آن مکاتبه و پیگیری کنیم و آنها را بپذیرند.

۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمانشاه وجود دارد

وی در خصوص تعداد هنرمندان صنایع دستی استان گفت: طی آخرین آمار ما - که مربوط به ۴ ماه پیش بوده-  حدود ۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان وجود دارد.

معاون صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اشاره ای نیز به نمایشگاه‌های برپا شده طی هفته صنایع دستی و ماه رمضان داشت و گفت: از جمله این نمایشگاه‌ها  یک نمایشگاه در دبیراعظم و یک نمایشگاه نیز در تکیه معاون الملک قابل ذکر است.

صادرات ۳ میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه

وی افزود: همچنین طی هفته صنایع دستی با ۲ پیشکسوت صنایع دستی استان که موج باف و سجاده باف بودند دیدار کردیم.

حیدری میزان صادرات صنایع دستی استان از ابتدای سال تا کنون را بیش از ۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سال ۹۵ نیز حدود ۱۸ میلیارد دلار صادرات در این زمینه داشتیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار