رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: کاهش اطاله دادرسی و تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم، از اقدامات مهم دادگستری این شهرستان است.
کد خبر: ۴۴۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 24 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، نریمان شفیعی ، اظهار داشت: شورای پیشگیری از وقوع جرم، در اجرای بنده پنج اصل 156 قانون اساسی و همچنین قانون پیشگیری از جرم که مدیریت پیشگیری از این مهم را به قوه قضائیه واگذار کرده است، شورایی متناظر با شورای‌عالی پیشگیری در دادگستری سرپل‌ذهاب تشکیل شده است.

رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب با بیان اینکه شورای شهرستانی پیرو تشکیل شوراهای استانی و کشوری تشکیل شده است، گفت: این شورا به صورت منظم و مستمر و با حضور اعضا از جمله فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی، شهردار و روسای اداره‌های مختلف شهرستان، جلسات آن برگزار می‌شود.

وی به کاهش اطاله دادرسی و همچنین کاهش ورودی پرونده به دادگستری این شهرستان اشاره و گفت: خروجی جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم منجر به برخی کاهش جرایم در سطح شهرستان از جمله تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، جرایم علیه منابع طبیعی، نزاع‌های فردی و اجتماعی و سایر جرایم شده است.

شفیعی ادامه داد: مشکلات مردم با وجود این شورا قبل از ورود به دادگستری حل می‌شود و با پیشگیری از وقوع جرم، شهروندان کمتر با دادگستری مراجعه می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار