همایش تشریح طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای فعالین اقتصادی حوزه گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 24 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی در این همایش با بیان اینکه این طرح از مصوبات شورای عالی اشتغال است، تصریح کرد: ضعف روابط بین دولت و بخش خصوصی منجر به این شده است تا در چنین همایش هایی این مشکلات به بحث گذاشته شود و راه کارهای لازم ارائه گردد.

وی تحصیلات دانشگاهی را یکی از دغدغه های ارزشمند خانواده ها در قبال فرزندانشان عنوان کرد و گفت: راه برای توسعه آینده کشور فراهم شده است و ما باید به سرعت در این مسیر قرار گیریم و اگر درست بر روی ریل پیشرفت حرکت کنیم کشور به سرعت به سمت پیشرفت خواهد رفت.

بالایی ادامه داد: در دنیای امروز همه دانش آموختگان دیگر به دنبال مباحث تئوری و پژوهش نمی روند و تنها بخشی از دانشگاهیان در این مسیر گام بر می دارند و سیاست دولت ها به سمت کاربردی کردن آموزش ها در حال تغییر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: با توجه افزایش مطالبات دانش آموختگان برای اشتغال و عدم آشنایی این افراد با بازار کار و مشاغل مرتبط، در بهمن ماه 95 طرح کارورزی را جهت آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کسب و کار در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو استان استارت اجرایی شدن این طرح را زده است، تصریح کرد: امیدواریم کارفرماهای ما در بخش گردشگری و صنایع دستی بتوانند با بهره گیری از این طرح اقدام مناسبی را در توسعه واحد های خود و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از مزایای برجسته این طرح برای کارفرمایان این است که در صورت استخدام نیروی کار جدید بعد از اتمام دوره کارورزی از دوسال معافیت پرداخت حق بیمه نیروی جدید معاف می شوند.

در ادامه نشست علی رضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ضمن تشریح این طرح، گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال فارغ التحصیلی دانشگاهی، ایجاد انگیزه کار آفرینی، ارتقاء اخلاق حرفه ای و فراهم ساختن زمینه فکری دانش آموختگان با دیدگاه های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 50 دفتر خدمات گردشگری و بیش از 80 واحد پذیرایی و اقامتی و بیش از 10 هزار صنعت گر فعال حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم همه واحد های مرتبط با این اداره کل از این طرح استقبال کنند.

همچنین ایمانی معاون آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در ادامه شرایط برقراری ارتباط بین کارورزان و کارفرماها و مزایای این طرح را تشریح نمود.

لازم به ذکر است در دامه این نشست، مباحثی همچون استفاده از ظرفیت بازاریابی و فروش سایت زوزا توسط مدیران این شرکت و نقش مجموعه های گردشگری در حفاظت از میراث فرهنگی توسط فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و آشنایی واحد های گردشگری و صنایع دستی با مباحث مالیاتی توسط نماینده اداره کل امور مالیاتی تشریح گردید.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار