رییس هیات والیبال استان کرمانشاه گفت: باید در رقابتهای لیگ جهانی والیبال جوانگرایی می کردیم.
کد خبر: ۴۴۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 20 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمد منصوری ، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای لیگ جهانی اظهارکرد: تیم ملی والیبال ایران اگر در این رقابتها جوانگرایی می کرد، قطعا نتیجه بهتری می گرفت.

 منصوری افزود: اغلب تیم ها در مسابقات لیگ جهانی به دنبال نتیجه گرایی نبوده و به نوعی به دید یکسری مسابقات تدارکاتی به آن می نگرند.
 
وی ادامه داد: در مسابقات والیبال، اولویت نخست با المپیک و اولویت دوم با مسابقات جام جهانی است و در رده سوم، مسابقات لیگ جهانی قرار دارد.
 
منصوری تصریح کرد: معمولا تیم ها از مسابقات لیگ جهانی به عنوان مرحله ای برای آزمودن جوانترهای خود استفاده می کنند. مثلا تیم روسیه و یا ایتالیا در مسابقات لیگ جهانی نفرات جدید را معرفی کردند که تیم ملی ایران نیز باید این کار را می کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد از مهره های اصلی تیم ملی ایران همچون معروف، غلامی و موسوی شرایط فرسایشی را برای آنها رقم می زند و انجام مسابقات پیاپی و مداوم آنها را خسته می کند.
 
این والیبالیست پیشکسوت با بیان اینکه هیچ کس منکر زحمات افرادی همچون معروف و موسوی و... برای ولیبال ایران نیست، گفت: اینها زحمات بسیاری برای تیم ملی والیبال ایران کشیده اند و اگر امروز والیبال ایران در دنیا مطرح شده، بخشی از آن مرهون زحمات اینهاست، اما نیاز است در چنین تورنومنت هایی جوانگرایی کنیم.
 
وی تاکید کرد: یک والیبالیست خوب باید از سن 16، 17 سالگی تا سن 30 سالگی در اوج قهرمانی بماند، نه اینکه ما بیاییم و قهرمانان خود را از سن 24 سالگی به بعد کشف کنیم.
 
رییس هیات والیبال استان کرمانشاه گفت: باید در مسابقات لیگ جهانی یک برنامه ریزی اصولی می کردیم و در بازیهایی که در ایران میزبان بودیم از نفرات اصلی تیم استفاده می کردیم و در بازیهای خارج از خانه از نفرات جوان بهره می بردیم که به نوعی آنها را بیازماییم و به شکل بازیهای تدارکاتی به آن نگاه می کردیم.
 
این ملی پوش اسبق والیبال ایران اظهارکرد: سعید معروف، موسوی و یا غلامی ماشین که نیستند که بتوانند در تمام طول سال در اوج آمادگی بمانند و به نظرم استفاده بیش از حد از این بازیکنان به نوعی ظلم به آنهاست.
 
وی ضمن تمجید از عملکرد معنوی نژاد و عبادی پور به عنوان نفرات جوان تیم ملی در لیگ جهانی، گفت: نفرات جوان تیم مثل معنوی نژاد، سامان فائزی و میلاد عبادی پور عملکرد خوبی داشتند، اما باید توجه داشته باشیم که در همه جای دنیا منظور از استعداد جدید، جوانان زیر 20 سال است.
 
منصوری خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد تیم ملی ایران در لیگ جهانی بد نبود و اینکه ما انتظار قهرمانی و یا حتی صعود به مرحله بعد را داشته باشیم، انتظاری غیرواقعی و غیرمعقولانه است، چرا که تازه پنج سال است که ایران وارد لیگ جهانی شده و حداقل به یک بازه زمانی 30 ساله نیاز داریم که بتوانیم مدعی قهرمانی در جهان باشیم.
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار