مدیرعامل شتاب‌دهنده فناوری «تیک» با اشاره به فعالیت یک ساله این مرکز به تشریح خدمات و حمایت‌های این مجموعه از صاحبان ایده استان کرمانشاه در جهت تجاری‌سازی ایده‌هایشان پرداخت.
کد خبر: ۴۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 20 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروزمجتبی گراوندی با اشاره به آغاز فعالیت شتاب‌دهنده "تیک" از مردادماه سال گذشته، اظهارداشت: شتاب‌دهنده مرکزی برای حمایت از صاحبان ایده و فناوری است و با حمایت‌های مادی و معنوی که در این مجموعه صورت می‌گیرد صاحبان ایده می‌توانند به راحتی و با فراغ بال بیشتر و با آگاهی به سمت پرورش ایده خود و تجاری سازی آن پیش بروند.

وی تاکید کرد: مجموعه شتاب دهنده به نوعی به صاحبان ایده در جهت حرکت به سمت تجاری سازی ایده هایشان شتاب می‌دهد. 

گراوندی افزود: با راه‌اندازی شتاب‌دهنده «تیک» که به عنوان اولین شتاب دهنده غرب کشور و نیز اولین شتاب دهنده غیردولتی کشور در خارج از پایتخت محسوب می‌شود، در ماه‌های ابتدایی عمده فعالیت مجموعه بر معرفی این مرکز به جامعه هدف که همان جامعه دانشگاهی و فناوری استان است متمرکز بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شتاب دهنده "تیک" جزء 14 شتابدهنده‌ کشور است که تاکنون موفق به اخذ تاییدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است، گفت: خوشبختانه با ورود به سال جدید شتاب دهنده "تیک"، اولین دوره شتابدهی خود را از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز کرد و در همین اولین دوره بیش از 100 درخواست پذیرش دریافت کردیم.

مدیرعامل شتاب دهنده فناوری «تیک» تصریح کرد: در نهایت با ارزیابی درخواست‌ها، 19 درخواست در شتاب‌دهنده پذیرش شدند.

گراوندی با بیان اینکه دوره های شتابدهی در این مرکز شش ماهه است، گفت: این دوره شش ماهه به دو مرحله "پیش شتابدهی" (2 ماهه) و "شتابدهی" (4 ماهه) تقسیم می‌شود.

وی افزود: دوره پیش شتابدهی دو ماهه بوده که در آن حمایت های غیرنقدی از جمله فراهم کردن محیط کار با نشاط، جذاب و پویا همراه با امکانات از جمله اینترنت و سایر ملزومات کار از صاحبان ایده صورت می‌گیرد.

گراوندی تصریح کرد: همچنین در این مرحله هر هفته آموزش‌های خاصی به تیم‌ها داده می‌شود و تیم ها می‌توانند از شبکه مشاوران مجموعه استفاده کرده و طرح و ایده خود را اعتبارسنجی کنند.

وی افزود: در پایان دوره پیش‌شتابدهی تیم‌ها باید ایده‌های خود را که هم اکنون بعد از دو ماه تا حدی پرورش یافته ارائه دهند و درصورت تایید، تیم‌ها وارد مرحله شتابدهی می‌شوند.

گراوندی تصریح کرد: در مرحله شتابدهی در کنار امکانات کار، سرمایه‌گذاری حداکثر تا 30 میلیون تومان بر روی پروژه تیم‌ها صورت می‌گیرد و در قبال این سرمایه‌گذاری هیچ گونه چک یا سفته‌ای از تیم‌ها گرفته نمی‌شود و به نوعی سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

وی افزود: بعد از سرمایه‌گذاری دو حالت وجود دارد یا تیم‌ها موفق شده و یا با شکست مواجه می‌شوند که درصورت شکست ایده، برای تیم‌ها تجربه به دست آمده و برای ما تنها صرف هزینه بوده است و در این حالت ما تنها از تیم‌ها می‌خواهیم که نا امید نشوند و دوباره با ایده جدید مسیر خود را ادامه دهند.

گراوندی تصریح کرد: اما در صورت موفقیت تیم‌ها، شتاب دهنده، در قبال سرمایه گذاری که انجام داده در 10 تا 20 درصد سهام شرکت‌ها سهیم می‌شود.

مدیرعامل شتاب دهنده فناوری «تیک» از همه صاحبان ایده و فناوری دعوت کرد تا با حضور در مرکز شتابدهنده ایده‌های خود را دنبال کرده و در مسیر تجاری سازی ایده های خود گام بردارند.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند برای پذیرش ایده و حضور در دوره پیش شتابدهی مرکز شتاب دهنده «تیک»، به سایت http://www.ticacc.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مدیرعامل شتاب دهنده فناوری «تیک» با اشاره به برگزاری چندین رویداد کارآفرینی توسط این مجموعه از برگزاری دومین رویداد کارآفرینی تیک در روز 14 تیرماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار