مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اجرای عملیات‌"رف‌خوانی" و‌"وجین" در 75 کتابخانه‌های عمومی نهادی استان از 30 خرداد‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 20 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،معصومه حسنی‌خونسار  از اجرای عملیات‌"رف‌خوانی" و‌"وجین" در 75 کتابخانه‌های عمومی نهادی استان از 30 خرداد‌ماه خبر داد و اظهار داشت: عملیات رف‌خوانی و وجین منابع کتابخانه‌های عمومی، موجب غنای بیشتر منابع، بروز رسانی آمار دقیق منابع کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: رف‌خوانی به منظور بررسی و تطابق مجموعه منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه‌ها با دفاتر ثبت در برنامه سامان و تهیه گزارشی از منابع‌(موجود، مفقودی، وجینی، نیاز به صحافی، امانت، برنگشته) و رفع اشکال اطلاعات فهرست‌نویسی، منظم‌سازی و دریافت آمار دقیقی از منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی در خصوص وجین کتابخانه‌های عمومی، گفت: در عملیات وجین کتاب‌های کهنه و مستهلک، کتاب‌های قدیمی که نسخه جدید آن‌ها عرضه شده و همچنین کتاب‌هایی که در طول سالیان متوالی توسط اعضا هیچگونه استفاده‌ای نشده‌اند جمع‌آوری و با کتاب‌های جدید جایگزین می‌شوند، البته این موضوع شامل کتاب‌های کمیاب و مرجع نمی‌شود.

حسنی‌خونسار انجام عملیات رف‌خوانی را مقدم بر عملیات وجین خواند و خاطرنشان کرد: ابتدا با عملیات رف‌خوانی آمار دقیق منابع کتابخانه‌ها به‌دست آمده و سپس عملیات وجین منابع 
مورد نظر انجام می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه عملیات رف‌خوانی همزمان در کتابخانه‌های عمومی کشور از اوایل خرداد‌ماه آغاز و تا اواخر مرداد‌ماه ادامه دارد، متذکر شد: اجرای عملیات رف‌خوانی حدود 
یک میلیون و 250 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان از 30 خرداد‌ماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود این فرایند تا پایان تیرماه سال‌جاری به اتمام برسد.

وی افزود: بخش امانت کتابخانه‌ها در مدت ‌زمان انجام این فرایند تعطیل است،‌ اما اعضا و مراجعان می‌توانند از سالن‌های مطالعه استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار