رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با بیان اینکه امروز باید توانمندی دانشجویان را در حوزه‌های اشتغال و درآمدزایی بالا ببریم، گفت: دانشجویان با مشکلات ازدواج، مسکن، معیشت و اقتصاد مواجه‌ هستند.
کد خبر: ۴۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 17 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی شاهینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در معرفی جایگاه دانشگاه‌ها اظهار کرد: مقام معظم رهبری دیدگاه‌های خود را درباره دانشجویان و جایگاه دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

وی ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند که فضایی جدید را در حوزه دانشجویی باز کرد؛ معظم‌له تعریف شفافی از مباحث دانشجویان در شرایط حال ذکر کردند. دانشجویان شخصیتی آرمان‌گرا و روحیه مطالبه‌گری دارند و این روحیه باید در همه زمینه‌ها ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با تأکید بر اینکه باید نسبت به گذشته قدری بیشتر به این موضوع توجه داشت، افزود: دانشجویان در خصوص سیاسی شدن دانشگاه‌ها و دنبال کردن مسائل سیاسی داخلی و خارجی فعال باشند.

شاهینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید درستی دارند که دانشجو باید سیاسی باشد، اما تحت نفوذ و سیطره دیدگاه‌های خاص یک جریان قرار نگیرد، تصریح کرد: دانشجو باید خودش را باید فراتر از این ببیند و اگر در چنین شرایطی قرار بگیرد، می‌تواند در مباحث مختلف دیدگاهایش را بیان کند.

وی بیان داشت: دانشجویان با قرار گرفتن در این فضا می‌توانند انتقادات خود را بیان و در برخی موارد هم پیشنهادات خود را در حوزه کشوری با آزاد‌منشی و تفکرات نقادانه عنوان کرده و به آن بپردازد.

دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم تأثیرگذاری خود را بیشتر کنند

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود تأکید کرد: مقام معظم رهبری فضایی جدید را برای دانشجو باز کرده‌اند و دانشجو باید در این مسیر حرکت کند تا به اهدافی که نظام جمهوری اسلامی از یک دانشجو می‌خواهد، برسد.

شاهینی با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان از اقشار تأثیرگذار در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و استمرار آن و در دوران جنگ تحمیلی بوده و هستند، تصریح کرد: دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم هم این تأثیرگذاری را دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بسیار زیبا دانشجویان و دانشگاهیان را افسران مقابله با جنگ نرم معرفی کردند، اضافه کرد: دانشجویان و دانشگاهیان در این راستا جایگاه ارزشمندی دارند؛ کارشناسان ذی‌ربط باید درباره فعالیت اخیر دانشجویان نظر دهند.

صاحب‌نظران سیاسی به دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با تأکید بر اینکه کمتر شاهد این هستیم که دانشجویان مسائل سیاسی واقعی را پیگیر باشند، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم این است که فضایی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود و صاحب‌نظران سیاسی ورود پیدا کنند.

شاهینی تحصیل و اشتغال را از دغدغه‌های مهم دانشجویان برشمرد و افزود: با وجود دریافت شهریه توسط برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان در حوزه تحصیل دغدغه دارند و با مشکلات مالی در کنار مشکلاتی در حوزه‌های ازدواج، مسکن، معیشتی و اقتصادی مواجه‌ هستند.

وی با بیان اینکه این مشکلات اولویت‌های اول یک دانشجو را تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: دانشجویان با وجود این مشکلات کمتر به مسائل اجتماعی و سیاسی می‌پردازند و باید قدری توانمندی دانشجویان را در حوزه‌های اشتغال و درآمدزایی بالا برد و شرایط مطلوبی در حوزه تحصیل برای آن‌ها فراهم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با بیان اینکه با برداشتن این موانع می‌توانیم فضایی را ایجاد کنیم که دانشجویان به حوزه‌های اجتماعی و سیاسی هم بپردازند، اظهار کرد: با بهبود این شرایط، دانشجو می‌تواند در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هم فعال باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار