کد خبر: ۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 07 June 2015
خبرگزاري آريا-جشنواره هاي 8 گانه رضوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان فراخوان داد.

به گزارش خبرنگارآريادذفترمازندران درساري، دبيرخانه كارگروه كودك ونوجوان اين جشنواره دركانون پرورش فكري كشور كه در اداره‌ كل آفرينش‌هاي فرهنگي كانون واقع در خيابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار فراخواني در 8 موضوع از علاقه‌مندان براي شركت در اين رويداد فرهنگي، مذهبي و هنري دعوت کرد. بر اين اساس علاقه مندان مي توانند با مراجعه به  اين نشاني براي كسب آگاهي  از شرايط شركت در هر يك از فراخوان هاي موضوعي، مطلع شوند.

 فراخوان سيزدهمين جشنواره بين‌المللي امام‌رضا (عليه‌السلام)، با 8 موضوع «نقاشي»، «خوش‌نويسي»، «داستان كوتاه»، «شعرخواني و مشاعره»، «معرفي شخصيت»، «نشريه‌نگاري» (كاغذي)، «قصه‌گويي» و «معرفي كتاب» (كتاب‌سازي) را در پايگاه اطلاع‌رساني كانون به نشاني www.kanoonnews.ir منتشر نموده است .

گفتني است بر اساس اين فراخوان، مراكز فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري مازندران، از خرداد ماه سال جاري با آغاز حضور اعضا در مراكز به صورت فرايندي در قالب فعاليت هاي ديني به تعيين موضوع و قالب هاي مورد علاقه اعضا پرداخته است تا ضمن تحقيق و آشنايي بيشتر با سيره مطهر رضوي، موضوعات و مضامين تازه و متناسب با موضوعات مطرح شده در فراخوان هاي اين دوره از جشنواره را در آثار خود نمايان سازند.

همچنين دبيرخانه جشنواره هاي رضوي كانون در استان مازندران ضمن ترغيب مراكز به حضوري هدفمند و برنامه ريزي شده در جشنواره هاي رضوي؛ مقدمات لازم را  با همكاري 8 مركز فرهنگي و هنري استان جهت تدوين شيوه نامه ي اجرايي دهه ي كرامت به انجام رسانده است.

اين گزارش مي افزايد: اين مراكز 8 گانه كه در سال گذشته به صورت داوطلبانه در طول هفته كرامت به اجراي ويژه برنامه هاي موضوعي در مركز خود اقدام نموده اند، طي جلسه اي در پايان خرداد ماه سال جاري در خصوص اهم انتظارات و اقدامات و ايده هاي تازه ي خود در جهت اجراي كيفي اين برنامه در دهه ي کرامت به بحث و تبادل نظر و تدوين شيوه نامه خواهند پرداخت.

قابل ذكر است: اداره كل كانون پرورش فكري مازندران تا كنون موفق به برگزاري سه دوره جشنواره قصه گويي رضوي شده است كه دوره اول آن در سطح ملي و در دو دوره بعد در سطح بين المللي اجرا شده است.

همچنين برگزاري دو دوره جشنواره مشاعره رضوي در ابعاد ملي و استاني از ديگر دستاورد هاي اين كانون  در دوره هاي قبل بوده است.

فراخوان سيزدهمين جشنواره رضوي كانون

اين جشنواره با 8 موضوع «نقاشي»، «خوش‌نويسي»،«داستان كوتاه»، «شعرخواني و مشاعره»، «معرفي شخصيت»، «نشريه‌نگاري (كاغذي)»، «قصه‌گويي بين‌المللي» و «معرفي كتاب» (كتاب‌سازي) برگزار مي‌شود.        
بر همين اساس، دو موضوعِ «معرفي شخصيت» و «قصه‌گويي بين‌المللي» ويژه مربيان مراكز فرهنگي هنري كانون و شش موضوع ديگر براي كودكان و نوجوانان 7 تا 17 ساله در نظر گرفته شده است.
در اين فراخوان محورهاي موضوعي، شرايط شركت، شرايط آثار، جوايز برگزيدگان و تقويم اجرايي اين جشنواره به صورت كامل بيان شده است.            
معرفي شخصيت امام رضا (ع)، خاندان و ياران امام رضا (ع)، احاديث و روايات امام رضا (ع)، سخنان، احاديث و روايت‌هاي ساير بزرگان در ارتباط با امام رضا(ع ) ، آداب و رسوم و خاطر‌ه‌هاي زيارت و كودكان، خانواده‌ي من و حرم امام رضا (ع) و... از جمله محورهاي موضوعي اين جشنواره به شمار مي‌رود. نشاني ارسال آثار، تمامي مراكز فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سراسر كشور تعيين شده است            
بر اساس اين خبر، شماره تلفن 88967421  نيز براي ارتباط با دبيرخانه جشنواره در نظر گرفته شده است .
گفتني است سيزدهمين جشنواره رضوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سال 1394 هم‌زمان با ميلاد امام رضا (ع) برگزيدگان خود را معرفي خواهد كرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
در مورد تکنیک و قطع ...توضیحاتی عنوان شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار