رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی مردم از "تب کریمه کنگو" باعث شده فروش قصابی‌ها به حدود یک چهارم برسد، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که گوشت قصابی‌های مجاز هیچ مشکلی از نظر سلامت ندارد.
کد خبر: ۴۴۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 13 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسن آمویی ، با اشاره به تاثیر بیماری تب کریه کنگو بر فروش قصابی‌ها، اظهار کرد: از زمانی که بحث بیماری تب کریمه کنگو مطرح شد، فروش قصابی‌ها بسیار کم شده و اکنون به حدود یک چهارم رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در سال‌های گذشته فروش ما در ایام ماه رمضان، دو تا سه برابر می‌شد. 

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه منتظر چنین کاهش فروشی بودیم، افزود: هنوز با گذشت یک ماه، مردم با نگرانی می‌آیند و گوشت می‌خرند و باز در مورد سلامت گوشت سوال می‌پرسند.

آمویی یادآوری کرد: البته این رکود تاثیری بر کاهش قیمت گوشت نداشته و به دلیل مسائلی مانند عرضه و تقاضا خصوصا در میادین دام، قیمت گوشت همچنان بالا است.

 وی به مردم اطمینان داد گوشتی که از قصابی‌های مجاز تهیه شود مشکلی از نظر این بیماری ندارد و عنوان کرد: گوشتی که در قصابی‌های مجاز عرضه می‌شود مراحل بهداشتی و پیش‌سرد را در کشتارگاه طی کرده و هیچ نگرانی بابت وجود "تب کریمه کنگو" وجود ندارد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به اینکه با سمپاشی جایگاه‌های دام و رعایت موازین بهداشتی بیماری در کرمانشاه تحت کنترل است و مشکلی از نظر شیوع تب کریمه کنگو نداریم، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی وجود داشت در درجه اول سلاخان و پس از آن قصابان را درگیر می‌کرد که ما موردی در کرمانشاه نداشتیم.

به گفته آمویی، نکته مهم این است که مردم گوشت را فقط از قصابی‌های مجاز بخرند و از خرید گوشت کشتار خیابانی و یا دستفروشان خودداری کنند.

وی از فعالیت 200 قصابی مجاز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این قصابی‌ها مدام نظارت می‌شوند و مردم می‌توانند گوشت سالم و بهداشتی را از این مراکز تهیه کنند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار