مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ میزان باروری و جانشینی در این استان 1.6 تا 1.7 درصد است، گفت: مطلوب‌ترین وضعیت برای حفظ وضعیت جمعیت عدد 2.1 درصد است.
کد خبر: ۴۳۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ،علی‌رضا قبادی امروز  با اشاره به راهکارهای مناسب در راستای افزایش جمعیت، اظهار داشت: عدد باروری و نرخ جانشینی در استان
کرمانشاه 1.6 تا 1.7 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه عدد باروری و نرخ جانشینی در سطح کشور 1.8 درصد است، گفت: مطلوب‌ترین وضعیت برای حفظ وضعیت جمعیت عدد 2.1 درصد است یعنی هر خانواده حداقل باید 2 فرزند را دارا باشد.

وی پایین آوردن سن ازدواج، ترغیب و تشویق زوج‌های جوان در سال‌های نخست ازدواج برای فرزندآوری را راه‌حل معضل جانشینی جمعیتی دانست و ادامه داد: ازدواج و فرزند‌آوری یکی از ارکان تقویت و تعادل بخشی در حوزه جمعیتی در کشور است.

قبادی برای ثبیت وضعیت فعلی جمعیت استان، متذکر شد: باید عدد باروری و نرخ جانشینی در استان را حداقل به 2 درصد برسانیم، چرا که پایین آمدن نرخ فرزند‌آوری و جمعیت موجب مشکلات زیادی در زمینه نسل بعدی و پیر سالی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به مشکلات ادامه این روند، متذکر شد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سال 1430 به نرخ سربه‌سر جمعیت می‌رسیم یعنی ممکن است به نرخ رشد منفی هم برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار