رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه گفت:یکی از ضوابط تصویب آیین نامه ی ایمنی پیمانکاران بود که براساس آن تمام کار فرمایان ملزم بکارگیری پیمانکاران دارای تایید صلاحیت ایمنی برای کار هستند.
کد خبر: ۴۳۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 11 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امیر پرویز نیما در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:اجرای  مدل خود بازرسی در کارگاه ها فعالیت ما را از حالت منفعلانه به نگرش فعال و واکنش گرانه تغییر داد.‌

 وی در ادامه به وظیفه ی بازرسی در حفظ منابع مالی کشور، نیروی کار و نظم شرایط کار، بهداشتی - حفاظتی و فرهنگی کارگران اشاره کرد و افزود:  تایید صلاحیت ایمنی مسئولان مورد دیگر  از سوی وزارت کار بر اساس پر خطر بودن  کارگاه ها و تعداد افراد مشغول بکار در کارگاه با توجه به رشته ی تحصیلی دوره ی عمومی ۴۰ ساعته و دوره ی ارزیابی ۱۶ ساعته  برای افراد برگزار و سپس تایید صلاحیت آنان سنجیده می شود.

 رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: از هر استانی در کارگروه ارتقای ایمنی در صنعت ساختمان با حضور اعضای آن و همه ی دستگاه های مرتبط تایید صلاحیت ایمنی صورت می گیرد.

نیما اظهارداشت: در سال گذشته بازرسی هدف دار از کارگاه های پرخطر انجام شد که براساس آمار در  چهار سال گذشته ۴۸ هزار مورد بازرسی از کار گاه های مشمول صورت گرفته ،که در این بین  ۴۰ هزار و ۳۳۷ ساعت آموزشی برای  کارگران و کار فرمایان برگزار و ۲۵ هزارو ۴۱۹ فقره  مکاتبه  در این خصوص شده که دراین راستا ۳ هزارو ۵۲۰ جلسه برگزار شده است.

  وی تعداد وقوع حوادث را در سال گذشته ۲۹۷ فقره در سطح استان ذکر کرد و  گفت: بر اساس آمار ۵۰ تا ۵۵ حوادث ناشی از کاربر اثر فعالیت های عمرانی رخ داده است،  به همین دلیل در طول سال های گذشته به این موضوع توجه شده است.

 این مسئول  در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت های معدنی جزو فعالیت های پر خطر است که۱۱۳ معدن درسطح استان  بصورت روباز فعال هستند و ۹۰ درصد استخراج این معادن شامل سنگ تزیینی و نما بوده،  مابقی نیز شامل قیر طبیعی و سنگ آهک است.‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار