به مناسبت هفته محیط زیست جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه توسط تعدادی از گروهها و فعالان زیست محیطی منطقه اورامان با همکاری شورا و دهیاری روستای شمشیر و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه،اقدام به جمع آوری "زباله های کنار جاده ای" از حد فاصل خروجی روستای شمشیر ("دولی ولان")تا گردنه شمشیر (سه راهی باینگان) نمودند.
کد خبر: ۴۳۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 09 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری  تابناک از پاوه:دکتر برهان ولدبیگی از فعالان محیط زیستی شهرستان پاوه در این حرکت که در مسیر سه کیلومتری روستای گردشگری شمشیر تا سه راهی باینگان صورت گرفت،حدود 2 تن زباله کنار جاده ای شامل انواع پلاستیک،شیشه،انواع فلزات،انواع کاغذ و مقوا،پارچه،لنگه کفش و دمپایی جمع آوری شد. 

وی گفت که قرار است پاکسازی این محیط به عنوان یک الگو از یک کنار جاده عاری از زباله و آلودگی برای سال جاری در نظر گرفته و برنامه پاکسازی این مسیر به صورت مداوم انجام شود.

ولدبیگی با قدردانی از مشارکت اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای و نیز اداره حفاظت محیط زیست پاوه تاکید کرد که این ادارات در رابطه با شناسایی متخلفان و آلوده کنندگان(اعم از افراد حقیقی و حقوقی) از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرده و آنها را بدون هیچ اغماضی به عنوان مخربین و آلودکنندگان محیط زندگی به مقامات قضایی تحویل دهند.

این پزشک فعال حوزه محیط زیست و سلامت شهرستان پاوه در ادامه گفت:دیگر خواسته فعالان محیط زیست در این برنامه،پاکسازی همه حفاظ های کنار جاده ی (اعم از نیوجرسی و گاردریل)از تبلیغات کاندیدهای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری و سایر تبلیغات و رنگ آمیزی آن بود و تلاش شود تا با همکاری فعالان محیط زیست،این مکان ها مزین به شعارهای زیست محیطی و حفظ اموال عمومی شوند.

ولدبیگی اضافه کرد که در جاهای مناسب تابلو نوشته های هشدار دهنده و آموزشی باید نصب شوند و در صورت امکان و به منظور شناسایی سریع متخلفین (مخصوصا صاحبان نخاله های ساختمانی ) جاده مذکور با دوربین های ویژه زیر کنترل باشد.

به گفته وی امکانات و ملزومات مورد نیاز این حرکت(از جمله دستکش،نایلون زباله و ماشین حمل زباله)توسط دهیاری شمشیر و بهرامی مسئول مرکز جامع سلامت روستایی شمشیر تدارک دیده شده بود که جای قدردانی دارد.


دکتر ولدبیگی گفت:برای رانندگان خودروهای در حال تردد نیز توضیحاتی در خصوص هدف این اقدام و توجه دادن آنها به زباله های کنار جاده ای داده شد. این حرکت مورد توجه اکثر رانندگان قرار گرفته و عموما با  زبان و با اشاره از این حرکت پشتیبانی میکردند. 

تیمور بهرامی از اعضای انجمن سبز روستای زردوئی نیز هدف از برگزاری این همایش را نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی و گرامیداشت هفته محیط زیست عنوان کرد و گفت: دراین همایش اعضای انجمن های روستاهای' زردوئی' ، 'شمشیر' و 'ژیوای' نوریاب، کارکنان محیط زیست شهرستان پاوه و اعضای شورا و هیات کوهنوردی و دهیار شمشیر حضور داشتند.

وی فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و جلب توجه مسافران، رانندگان و شهروندان به مناسبت هفته محیط زیست و با شعار زباله های کنار جاده ای را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد و افزود: این دومین همایش پاکسازی روستای گردشگری شمشیر در سال 96 است که همایش اول در هفتم اردیبهشت امسال برگزار شد.

گفتنی است که پرسنل ادارات محیط زیست شهرستان پاوه و بخش باینگان همزمان با فعالان محیط زست اقدام به  جمع آوری زباله ها  و پاکسازی محل مورد نظر نمودند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار