سرپرست راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: دستگاه اسکنر سطح جاده‌ها با هدف شناسایی کیفیت آسفالت سطح جاده‌های برون شهری و صرفه‌جویی در هزینه‌های بهسازی و بازسازی در استان به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۴۳۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 08 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،مسعود شریفی ، اظهار داشت: دستگاه اسکنر سطح جاده‌ها با هدف شناسایی کیفیت آسفالت سطح جاده‌های برون شهری و صرفه‌جویی در هزینه‌های بهسازی و بازسازی در استان به کار گرفته شده است.

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: این دستگاه با دقت بالا و اسکن سه‌بعدی تمامی روکش‌های آسیب دیده سطح جاده‌های برون شهری را اسکن می‌کند و با سرعت 96 کیلومتر در ساعت عمق خرابی‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه اسکنر سطح جاده‌ها با دوربین‌های نصب شده در جلو و عقب، تصاویر و عکس‌هایی سه بعدی با کیفیت اچ‌.دی تهیه می‌کند که قابلیت تشخیص و ردیابی خرابی‌های احتمالی و درحال گسترش آسفالت و جاده تا عمق 25 سانتی‌متر و عرض 3.7 متر را دارد.

شریفی با بیان اینکه ایران و 10 کشور دیگر دنیا این فناوری را در اختیار دارند، تصریح کرد: افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش هزینه‌ها از مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه است، با وجود این دستگاه سالانه 30 درصد در زمینه هزینه بهسازی آسفالت صرفه‌جویی می‌شود.

این مسؤول به هشت هزار کیلومتر راه موصلاتی استان اشاره و بیان کرد: از این میزان دو هزار و 855 کیلومتر راه‌های بین شهری است که سال گذشته یک‌هزار و 20 کیلومتر راه‌ها در راستای بهسازی مورد مطالعه قرار گرفت که استفاده از این دستگاه در ادامه همین مطالعه است.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان نیاز به بهسازی دارد، متذکر شد: سالانه حدود 50 میلیارد تومان برای بهسازی راه‌ها هزینه می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار