سید حسینعلی موسوی؛
فرماندار دهلران گفت : گشایش مرز چیلات نقش مهمی در توسعه منطقه، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس این شهرستان خواهد داشت.
کد خبر: ۴۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 08 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی در نشستی خبری توجه به مرز چیلات،عمران شهری،آموزش و پرورش و فرهنگ وورزش و جوانان را از اولویت های شهرستان برشمرد و گفت: توسعه فضاهای سبز، ساماندهی ورودی و خروجی شهر و توجه به بوستان ها باید بیش از پیش در کانون توجه شورا و شهردار باشند.
 
وی با اشاره به 220 کیلومتر مرز شهرستان با کشور عراق که بیش از 50 درصد مرز استان را تشکیل می دهد گفت: مرز چیلات بعنوان یک گذرگاه رسمی مورد تصویب وزارت کشور عراق قرار گرفته است و بزودی با حضور هیات های عراقی و ایرانی بازگشایی می شود.
 
فرماندار دهلران از افزایش بیش از صد در صدی اعتبارات عمرانی استانی و تملک دارایی های شهرستان در سال جاری خبرداد و گفت: سال گذشته اعتبارات شهرستان 180 میلیارد ریال بود که امسال به 385 میلیارد ریال افزایش یافته و از رشد بیش از 100درصد برخوردار است.
 
وی افزود: از این مقدار بیش از 190میلیارد ریال از محل استانی و سه درصد نفت است و مابقی نیز از محل ماده 180 است که به شهرستان اختصاص یافت.
 
فرماندار دهلران با اشاره به اهمیت کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: این اعتبار بر اساس اولویت های شهرستان در حوزه های مختلف توزیع می شود و توسعه پایدار و همه جانبه شهرستان در همه حوزه ها مد نظر است.
 
فرماندار دهلران توجه به راه های شهرستان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: امروز به همت دولت چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک با 12 کیلومتر از این مسیر وارد فاز اجرایی شده و به زودی 18 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز به مناقصه گذاشته می شود.
 
وی با جاده چمسرخ نیز اشاره و افزود: مشکلات این پروژه بحث اعتبارات است که همه در تلاش هستند تا اعتبارات این مسیر نیز محقق شود ضمن اینکه باید تلاش شود تا اعتبارات این پروژه ملی شود تا شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.
 
موسوی ضرورت توجه به راه فعلی زرین آباد را یادآور شد و افزود: روکش آسفالت مسیر سه راهی کاور به سمت زرین آباد و میمه در دستور کار است تا شاهد تسریع در تردد این مسیر باشیم.
 
فرماندار دهلران به تلاش برای تسریع در عملیات اجرایی سد میمه و سرعت بخشی به این پروژه اشاره و افزود:مسائل فنی این طرح برطرف شده و امسال نیز اعتبارات خوبی به ان تزریق شده و مشکلی در ادامه فعالیت آن وجود ندارد.
 
وی به مشکلات کارخانه سیمان دهلران نیز اشاره و گفت:یک فاز این پروژه اجرایی شده و در حال تولید سیمان است و پیگیری برای تکمیل این طرح و رفع مشکلات کلینکر آن ادامه دارد و امیدواریم به زودی این مشکل نیز حل شود و شاهد تکمیل این طرح و استفاده از ظرفیت اجرایی آن در شهرستان باشیم.
 
موسوی سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی دولت در حوزه آب و خاک شهرستان در سال گذشته را یادآورد شد و گفت: اجرای طرح سامانه گرمسیری در این شهرستان از دیگر اقدامات است که زمینه ابیاری 35 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می کند .
 
فرماندار دهلران از پیگیری مدیریت ارشد استان و دولت برای ارتقا دهستان دشت عباس به بخش خبرداد و گفت: این مهم نیز با توجه به شاخص های لازم در تقسیمات وزارت کشور تصمیم گیری شده و درطول سال جاری محقق می شود و مردم این دهستان شاهد تسریع در خدمات رسانی خواهند بود.
 
وی از پیگیری ها برای ارتقا فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه خبرداد و گفت: این مهم نیز با توجه به شاخص ها در حال پیگیری است وامیدواریم این موضوع نیز محقق شود.
 
فرماندار دهلران خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسئولان در جهت پیگیری مطالبات مردم و از طرفی بیان خدمات دولت به افکار عمومی دانست و افزود: خبرنگاران باید با صداقت و و رعایت سرعت و عمل و دقت در کار خبری خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید در همه حوزه در این شهرستان مرزی به مردم منعکس کنند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار