دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با تابناک:
دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت:سازگاری زن و مرد در زندگی نتیجه ی رعایت اخلاق است هنگامی که زن و مرد در فراز و نشیب زندگی همراه یکدیگر باشند، باعث تاثیر مثبت در تربیت فرزندان می شوند.
کد خبر: ۴۳۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 08 June 2017
 مرتضی آقا تهرانی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:دین مبین اسلام، افراد را بارها به رعایت اخلاق و تربیت دعوت کرده است، اگر والدین در تربیت فرزندان خویش به اخلاق توجه نکنند،  فرزندان آنان به افرادی  تبدیل می شوند که نه تنها در مقابل والدین خود حتی در رابطه با دیگران نیز به رعایت اخلاق و ادب توجه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در کنار تربیت والدین در شکل گیری اخلاق فرزندان،  مدارس و تشکل هایی که با دانش آموزان در تربیت افراد مومن، متعهد و با اخلاق نقش موثری دارند، افزود: اما در این بین نقش والدین نسبت به تربیت فرزندان مهم و پررنگ تراست که نباید خانواده ها از نقش موثر خود دراین زمینه غافل شوند.

این استاد اخلاق،  احترام متقابل زن و مرد را در زندگی بسیار مهم دانست، و تصریح کرد:  در صورت عدم توجه زن و مرد به رعایت احترام و اخلاق آثار منفی در تربیت فرزندان برجای می گذارند.

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: دین اسلام جامع و کامل در تمام زمینه های مختلف شامل اخلاق، ازدواج ، ارتباطات اجتماعی، اقتصاد و.... سخن گفته و مسلمانان را به رعایت آن توجه کرده است و رعایت آن موجب خیر و برکت در زندگی فردی و احتماعی افراد می شود.

استاد حوزه ی علمیه امام خمینی( ره) قم با اشاره به تاکید قرآن کریم به رعایت  تربیت، افزود:  اکنون کشورهای آمریکایی و اروپایی در حال برگشت از مسیر پیموده شده ای هستند که در طول قرن های گذشته برای  پیشرفت جوامع خود ترسیم کرده اند.

 آقا تهرانی با اشاره به تربیت چند بعدی انسان، اظهارداشت:  پرورش و تربیت انسان  دشوار و پیچیده است، به گونه ای که  خداوندبرای تربیت و هدایت آنان   پیامبران را  نازل کرد تا با هدایت پیامبران و تبعیت از کتاب های آسمانی به سعادت دنیوی و اخروی برسند.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار