سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش گروه کارشناسی با هدف آشنایی دامداران وروستائیان با تب کریمه کنگو به دو بخش دیشموک و قلعه ریسی و همچنین مناطق جاورده، قلعه دختر، درغک و اسفندان اعزام شدند.
کد خبر: ۴۳۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 05 June 2017
روستائیان دو بخش محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه آموزش‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، از صبح 11 خردادماه شایعاتی مبنی بر مرگ مشکوک زن 19ساله مبتلا به تب کریمه کنگو ساکن بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در فضای مجازی و رسانه‌ها سبب تشویش و نگرانی‌هایی در سطح شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه رئیسی شده است.

عصر چهارشنبه 11 خردادماه یک زن باردار از اهالی بخش چاروسای به درمانگاه قلعه رئیسی این بخش مراجعه و با توجه به اورژانسی بودن وضعیت وی به بخش اورژنس بیمارستان امام خمینی دهدشت اعزام و سپس در بخش زایشگاه این بیمارستان بستری می‌شود.

با توجه به تشخیص تیم پزشکی و احتیاج این بیمار به پلاکت خون، از یاسوج برای وی پلاکت ارسال و بین ساعت 16 تا 17 نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا می‌آید اما با توجه به خونریزی شدید و وضعیت اورژانسی مادر، این بیمار ساعت 19 توسط بلگرد به بیمارستان نمازی شیراز اعزام که در بین راه جان خود را از دست می‌دهد.

با توجه به علائمی که در این بیمار مشاهده می شود، پزشکان بر اساس معاینات بالینی فرض را بیماری تب کریمه کنگو می‌گذارند و چند آزمایش بر روی بیمار انجام می دهند که تا الان بیماری تب کریمه کنگو از طرف آزمایشگاه تأیید نهایی نشده است.

این مهم که احتمال بیماری این زن باردار به تب کریمه کنگو وجود دارد سبب نگرانی‌هایی در بین مردم شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی با توجه به شغل دامداری مردم روستاهای این دو بخش شده بود که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با اعزام گروه‌های کارشناسی تلاش برای رفع نگرانی‌ها کرده است.

اعزام شش گروه کارشناسی به روستاهای دیشموک و قلعه رئیسی

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش گروه کارشناسی با هدف آشنایی دامداران وروستائیان با تب کریمه کنگو به دو بخش دیشموک و قلعه ریسی و همچنین مناطق جاورده، قلعه دختر، درغک و اسفندان اعزام شدند.

ابراهیم نعیمی ابراز کرد: هر گروه به 4 نفر تقسیم شده و هر کدام با حضور در خانه‌های بهداشت مختلف نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به مردم و دامداران اقدام کردند.

وی با بیان اینکه پزشکان و تیم‌های فنی مراکز یکپارچه راهی خانه‌های بهداشت روستاها شدند افزود: هر تیم بررسی‌های درمانی معاینات آموزش را ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار