مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال دانش‌آموختگان بیکار استان کرمانشاه را افزایش می‌دهد و در نتیجه تعداد افراد شاغل تحصیل‌کرده افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 05 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،داوود یاوری  از اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: تمامی فارغ‌التحصیلان مقاطع فوق‌دیپلم تا دکترا که از ششم خرداد‌ماه در سایت کاروورزی‌ karvarzi.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند به واحدهای تولیدی در قالب کارورزی معرفی و مشغول فعالیت می‌شوند.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه طول مدت کارورزی را چهار تا 6 ماه عنوان کرد و افزود: دولت در این مدت به‌عنوان هزینه کارآموز برای فراگیری مهارت مورد نیاز در کسب، یک‌سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند ضمن اینکه بیمه مسؤولیت مدنی کارآموز نیز متوجه دولت است تا دغدغه‌ای برای کارفرما وجود نداشته باشد.

وی انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کارآفرینی، کسب و کار در دانش‌آموختگان را از اهداف مهم طرح کارورزی دانست و تصریح کرد: بنگاه اقتصادی در صورتی که با پایان مدت کارورزی تا 2 سال از دانش‌آموخته دانشگاهی در محیط کاری بهره‌ بگیرد تا 2 سال از معافیت بیمه برخوردار می‌شود.

یاوری با اشاره به آمار بالای بیکار دانش‌آموختگان دانشگاهی استان، یادآور شد: اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار استان کرمانشاه را افزایش می‌دهد و در نتیجه نرخ بیکاری این قشر در جامعه کاهش و در نتیجه تعداد افراد شاغل تحصیل‌کرده افزایش می‌یابد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار