معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: سلسله برنامه های قرآن و عترت با عنوان «جشن رمضان» از (۱۵ تا ۲۵ خرداد) در کرمانشاه و تمامی شهرستان های استان کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 01 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ محسن کرمیان با اشاره به برپایی جشن رمضان همزمان با سراسر کشور در این استان گفت: ایجاد شور و نشاط قرآنی و حاکم کردن فضای معنوی قرآن در سراسر استان از مهمترین اهداف برگزاری جشن رمضان است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی در کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه خبر داد و افزود: این رویداد ارزشمند فرهنگی و قرآنی با برنامه ریزی گسترده و هدفمند طی 10 روز مهیای عاشقان و علاقه مندان به دریای بیکران مفاهیم قرآنی خواهد بود.

کرمیان، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزار قرآنی از (15 خرداد) مصادف با قیام خونین 15 خرداد و سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) در فرهنگسرای شهرداری واقع در چهارراه جوانشیر کرمانشاه افتتاح می شود و تا (۲۵ خرداد) مهیای بازدید علاقه مندان است.

وی ابراز کرد: حدود 5 هزار عنوان کتاب و نرم افزار قرآنی با تخفیف 40 درصدی که از طریق عرضه بن کارت کتاب در این نمایشگاه به علاقه مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می شود .

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برپایی غرفه حجاب و عفاف با عرضه محصولات مرتبط، غرفه نقاشی برای کودکان، قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم، صنایع دستی نفیس قرآنی و پاسخگویی به سئوالات شرعی را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.

وی بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی به عنوان یکی از برنامه های شاخص جشن رمضان در دستور کار ما قرار دارد.

کرمیان، با اشاره به طراحی و پخش مسابقه تلویزیونی ترنم ضیافت در شبکه استانی زاگرس، اعلام کرد: این مسابقه به صورت زیرنویس تلویزیونی در طول ایام برگزاری جشن رمضان با طرح سئوالات قرآن و عترت از سیمای زاگرس پخش می شود و هر روز از 4 برگزیده با اهدای جوایز نفیس تقدیر می شود.

وی تصریح کرد: برپایی کرسی های تلاوت قرآن و محافل معنوی انس با قرآن کریم با حضور چهره های برجسته قرآنی استان در شهر کرمانشاه و تمامی شهرستان های تابعه برنامه ریزی شده است.

به گفته معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  برپایی نشست های تخصصی قرآن و عترت و برنامه های مرتبط با تفسیر و تدبر قرآن کریم از برنامه های شاخص و ویژه جشن رمضان است که با حضور اساتید برجسته و مجرب برگزار می شود.

کرمیان، از پیش بینی اجرای نمایش های خیابانی و قرائت شهر در مرکز استان و شهرستان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در برگزاری سلسله برنامه های جشن رمضان ایجاد بیش از پیش حال و هوای معنوی و روحانی قرآن در این ایام و کشاندن جوانان و نوجوانان پای برنامه های پرمحتوا و ارزشمند قرآنی است.

گفتنی است، جشن رمضان در راستای تعالی مفاهیم قرآنی در  ۱۵ استان و ۲۰۰ شهرستان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار