مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت:ا بافزایش سقف اراضی زیرکشت سیستم‌های نوین آبیاری در اسلام‌آبادغرب سطح اراضی آبی این شهرستان به ۱۳ هزار هکتار می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 22 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، جهانشاه نظری امروز دوشنبه در بازدید مسئولین جهاد کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی آموزشی و ترویجی جهادکشاورزی در اسلام آباد غرب به مناسبت روز مزرعه  افزود:این شهرستان دارای یک ایستگاه تحقیقاتی است که انواع و اقسام بذرهای مورد نیاز مزرعه در آن کشت  و پس  از بررسی و برطرف کردن مشکلات به صورت انتقال یافته ها وارد مزرعه می شود و سبب بالا رفتن سطح کشت می شود.

 وی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی برداشت محصول در بخش دام  وکشاورزی در این شهرستان ۱۴۲ میلبون تومان است.

نظری ابراز داشت:امروز به ازای هر متر مکعب آب تقریبا در منطقه یک کیلو گرم محصول تولید می شود و در نظر است با انجام کارهای تحقیقاتی تا سال ۱۴۰۰ به یک کیلو و ۶۰۰ گرم افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد:در سال ۲۰۰ هزار تن چغندر، ۱۰۰ هزار تن گندم، ۹۰۰ تن کلزا، ۲۲۳ هزار تن جو، ۲۲۲ هزار تن آفتابگزدان، ۹۰۰تن کلزا در این شهرستان تولید می شود.

به گفته این مسئول: در مجموع ۵ هزار و ۱۴۰ تن محصولات باغی و۱۶ هرار تن حبوبات تولید می شود.

نظری اظهار داشت: در بخش دام، ۳ هزار تن گوشت قرمز، ۵ هزار تن گوشت سفید، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۱۰ تن عسل و ۳۰۰ تن پشم تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: بیش از نیمی از جمعیت اسلام آباد غرب به کار کشاورزی مشغول هستند ودر این شهرستان یک باغ مکانیزه به کشت انگور و دیگر محصولات هسته دار به صورت مکانیزه اقدام کرده است و در نظر داریم این روش را به دیگر کشاورزان انتقال دهیم.

وی یادآور شد: کل اراضی کشاورزی این شهرستان، ۱۰ هرار هکتار آبی و ۹۰ هزار هکتار دیم  است و ۵۰۰ هکتار هم اراضی باغی داریم که در صورت اجرای سیستم آبیاری در نظر است ۳ هزار هکتاردیگر در این شهرستان  زیر کشت آبی برود.

به گفته این مسئول:طی سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان یارانه به بخش سیستم آبیاری تعلق گرفت و زمین‌های آبی به ۱۴۶ هکتار افزایش یافت که به ازای هر هکتار ۵ میلیون تومان یارانه به کشاورزان پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار