مسئول ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان از امروز (اول خرداد) خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جواد یاری ، بیان اینکه کار ثبت نام دانش آموزان در مدارس از امروز آغاز خواهد شد، افزود: ثبت نام دانش آموزان در مدارس تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت.

مسئول ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: والدین کلاس اولی ها باید از امروز(اول خرداد) به همراه فرزندانشان برای ثبت نام اولیه در مدرسه و معرفی به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی شوند.

یاری پیش بینی کرد: در سال تحصیلی پیش رو 30 هزار و 304 نفر در استان کرمانشاه بکلاس اول بروند.

مسئول ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 29 هزار و 104 نوآموز کلاس اولی در استان کرمانشاه به مدرسه رفتند، افزود: در سال تحصیلی پیش رو افزایش 1200 نفری کلاس اولی‌ها را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نوآموزان کلاس اولی حتما باید در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند، افزود: اگر دانش آموزی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده باشد، در مدارس ثبت نام نخواهد شد.

یاری تعداد پایگاه های سنجش سلامت در نظر گرفته شده در استان را 20 پایگاه دانست و افزود: شش پایگاه در شهر کرمانشاه و مابقی نیز در دیگر شهرستان ها کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه میان پایه‌ها برای ثبت نام نیاز به مراجعه به مدارس ندارند، یادآوری کرد: تنها در صورت تغییر مدرسه دانش آموزان نیاز به مراجعه برای ثبت نام  وجود دارد.

یاری ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان دیگر پایه‌های تحصیلی از متوسطه اول گرفته تا متوسطه دوم و دانش آموزان هنرستانی و کارودانش پس از اعلام نتایج امتحانات آنها انجام خواهد شد.

یاری یادآوری کرد: دانش آموزان شهریوری هم باید در هر مدرسه ای که ظرفیت داشته باشد، ثبت نام کنند.

وی در ادامه با پیش‌بینی اینکه برای سال تحصیلی آینده 169 هزار و 922 نفر در مدارس ابتدایی استان کرمانشاه ثبت نام شوند، افزود: امسال افزایش بیش از چهار هزار نفری دانش آموزان مقطع ابتدایی را در استان خواهیم داشت.

یاری پیش بینی تعداد کل دانش آموزان استان کرمانشاه برای سال تحصیلی آینده را  نیز 315 هزار و 854 دانش آموز اعلام کرد و افزود: سال گذشته 307 هزار و 165 دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل بوده اند.

یاری ادامه داد: دانش آموزانی که به هر دلیل مدارک هویتی نداشته باشند، در صورتی که کارت حمایت تحصیلی را از فرمانداری ها اخذ کرده باشند، در مدارس ثبت نام خواهند شد.

مسئول ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: مدارس غیردولتی باید نرخ شهریه مصوب ابلاغی را به همراه رئوس برنامه‌های خود در محل ثبت نام و در معرض دید والدین قرار دهند.

وی ادامه داد: تعیین و دریافت هزینه برای تهیه میان وعده برای دانش آموزان، لباس متحدالشکل، هزینه ایاب و ذهاب و ... باید با تایید انجمن اولیاء و مربیان باشد و استفاده از آنها نیز جنبه اختیاری دارد.

یاری در ادامه با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند، افزود: مطالبه شهریه در این مدارس کاملا قانونی است.

وی مشارکت خانواده‌های دانش آموزان در مدارس را اختیاری دانست.

مسئول ستاد ثبت نام مدارس استان کرمانشاه در ادامه از والدین خواست برای ثبت نام فرزندانشان در یک مدرسه خاص اصرار نکنند و فرزندانشان را در مدرسه محدوده محل سکونت خود ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار