رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه اصلی‌ترین راه مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را مبارزه با کشتارهای خیابانی دام دانست و گفت: مردم باید حتما گوشت را از قصابی‌های معتبر ودارای مجوز بخرند.
کد خبر: ۴۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 21 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسن آمویی ، با اشاره به هشدارهایی که در خصوص پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو داده  می‌شوداظهار کرد: 

شهروندان می‌توانند گوشت قصابی‌های معتبر را با خیال راحت مصرف کنند، زیرا این گوشت ها مهر دامپزشکی و برچسب تاریخ دارد و حتی نام قصاب هم روی این برچسب درج شده است.

وی ادامه داد: گوشتی که وارد قصابی‌های مجاز می‌شود، تمام مراحل بهداشتی و شرعی را طی کرده و سلامت آن کاملا مورد تایید است و مردم هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه افزود: گوشتی که مهر دامپزشکی دارد، حتما 24 ساعت مراحل پیش سرد را طی کرده و هیچ مشکلی از نظر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ندارد.

به گفته آمویی، تنها بخشی که جای نگرانی دارد، مراکز غیرمجاز عرضه گوشت و همچنین کشتارهای خیابانی است که می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه عنوان کرد: افرادی که گوشت را به صورت غیرمجاز کشتار می‌کنند، هزینه کمتری می‌پردازند، زیرا به ازاء هر کیلو گوشت حدود پنج هزار تومان بابت کشتارگاه هزینه می‌شود و این هزینه باعث می‌شود برخی حاضر به کشتار دام در کشتارگاه نباشند.

وی با انتقاد از اینکه برخورد جدی با این کشتارها صورت نمی‌گیرد، یادآوری کرد: این برخورد فقط بر عهده دامپزشکی نیست و سایر دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی و اداره اجرائیات شهرداری هم باید مشارکت کنند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، اگر برخورد قاطع باشد، عرضه گوشت خیابانی و کنار جاده‌ای ریشه‌کن خواهد شد و البته در کنار آن اطلاع رسانی به مردم هم ضروری است.

وی تاکید کرد:  مردم هم باید مراکز معتبر و داخل شهر را برای خرید گوشت انتخاب کنند، مراکزی که جواز دارند و در مکانی معتبر قرار گرفته‌اند.

آمویی با اشاره به اینکه قصابی‌های مجاز در سطح شهر کرمانشاه 190 مورد هستند، خاطرنشان کرد: تمام این قصابی‌ها از نظر موازین بهداشتی مدام نظارت می‌شوند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه در صنف ما هیچگونه موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دیده نشده و قصابان همه موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته اگر دوره‌های آموزشی هم برای قصابی‌ها برگزار شود بسیار مفید خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار