ده هزار و ۲۷۱ مددجوی بهره مند از آموزش های رایگان فنی و حرفه ای طی سال ۹۵ در روستاهای استان کرمانشاه و مابقی آنان در شهر سکونت داشته اند.
کد خبر: ۴۲۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناکبه نقل از سایت خبری کمیته امداد، حسین خدرویسی ، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود۲۱ هزار مددجو در استان کرمانشاه مهارت های فنی و حرفه ای متنوعی را فراگرفته اند، گفت: حدود ۱۲ هزار از این تعداد مددجوی آموزش دیده را بانوان مابقی آنان را فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت تشکیل داده اند.

خدرویسی همچنین به محل سکونت مددجویان آموزش دیده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ده هزار و ۲۷۱ نفر ازمددجویان بهره مند از آموزش های رایگان فنی و حرفه ای طی سال ۹۵ در روستاهای استان کرمانشاه و مابقی آنان در شهر سکونت داشته اند.

وی با یادآوری اینکه مهارت های فنی و حرفه ای در دوره های آموزشی صنایع دستی، خدمات، فعالیت های صنعتی، کشاورزی و دامپروری به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود، 

اظهار کرد: سه هزار ۳۹۱ مددجو از تعداد مددجویان بهره مند از آموزش های فنی و حرفه ای طی سال گذشته در دوره های آموزشی صنایع دستی حضور پیدا کرده و مهارت های لازم را فراگرفته اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه اظهار کرد: چرم دوزی، فرش بافی، گلیم بافی، گیوه بافی، معرق کاری و .. از اصلی ترین مهارت های صنایع دستی به شمار می رود که مددجویان بر اساس علاقه از این آموزش ها بهره مند شده اند.

حسین خدرویسی با تاکید بر اینکه حضور مددجویان تحت حمایت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای رایگان است، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال ۹۵ بیش از ۲۱ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال برای کمیته امداد هزینه در برداشته است.

خدرویسی تاکید کرد: مددجویان در صورت کسب مهارت و دارا بودن شرایط لازم می توانند از تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بهره مند می شوند.

 لازم به ذکر است:مددجویان تحت حمایت کمیته امداد باهدف توانمندی و خودکفایی اقتصادی از آموزش های رایگان فنی و حرفه ای بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار