معاون فرماندار قصرشیرین به تشریح آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین پرداخت.
کد خبر: ۴۲۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 16 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ار مهر،نعمت‌الله نازپرورده ، در خصوص آخرین وضعیت ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین گفت: لایحه منطقه آزاد قصرشیرین پس از اینکه در دولت به تصویب رسید به مجلس ارائه شد و هم‌اکنون در انتظار تصویب نهایی آن در مجلس است.

وی با بیان اینکه این لایحه مراحل اداری و قانونی خود در دولت را طی کرده است، خاطرنشان کرد: لایحه ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین تنها در انتظار تصویب نهایی مجلس به‌سر می‌برد.

پیش‌بینی ۱۲ هزار هکتار زمین برای ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین

معاون‌ فرمانداری قصرشیرین تاکید کرد: چنانچه این لایحه به تصویب برسد، عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد این منطقه  زمین‌هایی از حوزه قصرشیرین تا خسروی – با مساحتی قریب به ۱۲هزار هکتار - پیش‌بینی شده است و ما در انتظار تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

مزیت‌های ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین

نازپرورده در پاسخ به اینکه، ایجاد این منطقه آزاد چه تاثیراتی بر استان کرمانشاه دارد، گفت: بحث منطقه آزاد دستور العملی خاص و ویژه دارد و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که توسط سرمایه‌گذاران در این منطقه انجام خواهد شد، واردات و صادرات آن و رفت و آمدهای خاصی که در مرزهای ما با کشورهای مقابل از این طریق انجام می‌شود از جمله امتیازات این منطقه است.

 وی افزود: از دیگر امتیازات این منطقه این است که کالاهایی در آن برای جذب سرمایه‌گذار به نمایش گذاشته می‌شود، امتیازهای مرزنشینی برای استان کرمانشاه  دارد و بهره‌مندی از صنعت گردشگری نیز پس از ایجاد این منطقه از امتیازاتی است که این منطقه برای استان به همراه خواهد داشت و شهرستان قصرشیرین را به یک شهر توریستی و تجاری مبدل خواهد کرد.

ایجاد تحول در حوزه اشتغال استان کرمانشاه با ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین

معاون فرماندار قصرشیرین، با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریعتر این موضوع به مرحله اجرا برسد، گفت: مردم شهرستان قصرشیرین سال‌هاست که در انتظار ایجاد این منطقه هستند و امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس، شیرینی تصویب این منطقه از سوی دولت در کام مردم قصرشیرین باقی بماند و هرچه زودتر از وجود آن بهره‌مند شوند.

نازپرورده ایجاد این منطقه را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین دانست و گفت: امیدواریم ایجاد این منطقه باعث تحولی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری استان باشد و با ایجاد آن حرکتی رو به جلو در این حوزه داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار