سمانه علیمحمدی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد شنوایی سنجی با اشاره به اینکه گوش به عنوان اندام شنوایی دریادگیری افرادنیز نقش موثری دارد، گفت: هنگامی که درشنوایی افراد مخصوصا کودکان مشکلی ایجاد شود،بر میزان یادگیری آنان تاثیر منفی دارد.
کد خبر: ۴۲۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 15 May 2017
 
سمانه علیمحمدی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:کودکانی که دارای مشکلات شنوایی هستند، معمولا دچار عقب ماندگی های درسی می شوند، معمولا تشخیص ضعف قدرت شنوایی به آسانی انجام می شود، و سمعک هایی مناسب برای رفع این مشکل تجویز می شوند.

وی ادامه داد: گوش علاوه براینکه به شنوایی انساندکمک می کند، موجب حفظ تعادل نیز می شودو به فرد کمک کرده که وضعیت قرار گرفتن خود را درک و جهت صداها را مشخص کند.

کارشناس ارشد شنوایی سنجی با اشاره به بیماری های گوش که موجب اختلال در قدرت 
شنوایی افرادمی شوند، اظهارداشت: برای حفظ تداوم قدرت شنوایی و آرامش روانی افراد ، بهتراست،  از قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و آزاردهنده پرهیز شود.
 
علیمحمدی خاطرنشان کرد:  معمولا عصبانیت،بی قراری، بی خوابی،گاهی سردرد و استفراغ به دنبال بیماری های گوش در فردبروز می کند، که در این هنگام  حالت روانی متعادل خویش را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه معالجه ی بیماری های گوش اهمیت دارد که معالجه ی ناقص بیماری ممکن است موجب  ناشنوایی کامل یا کم شدن قدرت شنوایی افراد شود، بیان کرد: کسانی که در محیط پرسرو صدا کار می کنندلازم است قدرت شنوایی آنان ارزیابی شود.

علیمحمدی در پایان گفت: در مجرای خارجی گوش، غده هایی وجود دارد، که ماده ی مرطوب و چسبناکی ترشح می کند، که وجود این ماده باعث جمع شدن میکروب در مجرای گوش شده بنابراین مرتب به کمک کمی پنبه مجرای گوش پاکیزه  شود که البته برای پاکسازی نباید از وسایل تیز یا چوب کبریت استفاده کرد.

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار