شاور اجتماعی و زیست محیطی پروژه فاضلاب کرمانشاه گفت: حوزه فاضلاب کرمانشاه بسیار وسیع‌تر از این استان است و تا سد کرخه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۴۲۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 11 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، هاشمی در نشستی با عنوان طرح احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب ایستگاه های پمپاژ و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کرمانشاه اظهار داشت: ۶۰ هزار مترمکعب از فاضلاب کرمانشاه جمع آوری و به سمت تصفیه خانه هدایت می شود اما ظرفیت تصفیه خانه کافی نیست.

مشاور اجتماعی و زیست محیطی پروژه فاضلاب کرمانشاه بیان کرد: ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب خام در روز به رودخانه قره سو تخلیه می‌شود و فاضلاب تصفیه شده نیز بدون حذف مواد مغذی و گندزدایی به رودخانه قره سو تخلیه می شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر آمار بیماری ناشی از معضل فاضلاب جزو مشکل دارترین شهرهای کشور است، گفت: سالانه ۱۷ میلیون کیلوگرم BODS  و ۱۸ میلیون کیلوگرم مواد معلق و ۲.۷ میلیون کیلوگرم ترکیبات نیتروژن‌دار و ۴۰۰ هزار کیلوگرم فسفر به منابع آبی سطحی تخلیه می شود.

هاشمی در ادامه افزود: حوزه فاضلاب کرمانشاه بسیار وسیع‌تر از خود کرمانشاه است و تا سد کرخه را نیز تحت تاثیر قرار داده است و یکی از بدترین آبهای سطحی کشور در کرمانشاه وجود دارد، با آزمایشات انجام شده مشخص شده که در محله ده پهن غلظت نیترات بالاتر از حد استاندارد است.

وی تاکید کرد: اگر پروژه ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه اجرا نشود وضعیت در آینده بسیار بدتر خواهد شد و نابسامانی بیشتر می شود. اگر اجرا شود طی ۴ یا ۵ سال عملیات اجرا مشکلات و سختی و کنده کاری های وسیع، ترافیک، لوله گذاری و... خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه تملک اراضی برای پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه انجام شده، افزود: برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت تصفیه ایجاد می کنیم و اجرای این پروژه تاثیر بسیار زیادی در بهبود صنعت گردشگری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نظیر حادثه معدن یورت نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و یک واحد فرآوری لجن نیز ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برنامه کاملی برای مدیریت و پایش محیط زیست تدوین شده، افزود: ۴۴۰ هزار دلار هزینه مستقیم برای مدیریت محیط زیست کرمانشاه هزینه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار