فرهاد میرزایی در گفتگو با تابناک:
معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت:۴۶۷ هزارو ۲۶۴ قطعه کارت ملی هوشمند به متقاضیان در سطح استان تحویل داده شد، و علت تفاوت در صدور و تحویل کارت این است که برخی از متقاضیان برای دریافت کارت خود به مراکز متولی مراجعه نکرده اند.
کد خبر: ۴۲۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 09 May 2017
فرهاد میرزایی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: از در ابتدا کارت ملی هوشمند برای دست اندرکاران انتخابات ۹۲ ، صادر شد، گفت: در فراخوان همگانی در سال ۹۳، در استان ۶۲ هزارو ۹۵۵ نفر در خواست کارت ملی هوشمند دادند، که منجر به صدور ۵۲۳ هزار و ۵۹۷ قطعه کارت برای متقاضیان شد.

وی با اشاره به اینکه پس از صدور کارت پیامکی به متقاضیان برای دریافت کارت ارسال می شود، تاکید کرد: از متقاضیان خواهشمندیم پس از دریافت پیامک هر چه سریع تر به آدرس موردنظر برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه، تصریح کرد: ما در سال ۹۵،ثبت نام برای دریافت  کارت ملی هوشمند را به دفاتر پیشخوان و شرکت پست طرف قراداد با اداره ی ثبت احوال محول کرده، که ۲۸ دفاتر پیشخوان و ۱۴ شرکت پست در این راستا با ما همکاری کردند.

میرزایی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای مشاهده ی وضعیت کارت ملی هوشمند خود به آدرس پورتال ثبت احوال به نشانی  ( nc.ir) مراجعه کنندو در صورت صدور کارت به دفتر محل ثبت نام مراجعه و اقدام به اخذ کارت خود کنند.

وی ثبت نام در دفاترمحل زندگی افراد را مناسب دانست و‌گفت:  افراد با ثبت نام در دفاتر محل زندگی خود و در نوبت گیری  و رفت وآمد راحتر باشند چراکه در سال های قبل  ثبت نام در ادارات انجام می شد که از سال گذشته تحویل کا رت رابه دفاتر  پیشخوان و شرکت های پستی  واگذار که باعث شد مشکل فضابرای ثبت نام از متقاضیان مخصوصا در اداره ی ثبت احوال کرمانشاه با راه اندازی چهار دفتر پیشخوان برای  تحویل کارت، رفع شود.

میرزایی اظهارداشت: درسال ۹۶ در جهت رفاه حال متقاضیان  در جهت ارایه کارت به افراد مابقی دفاتر را نیز راه اندازی می کنیم، که با ارایه درخواست برای صدور کارت از خدمات بخش خصوصی نیز در محل زندگی خود بهره ببرند،که بار راه اندازی دفاتر در سطح استان با نظارت تیم اداره کل ثبت احوال آموزش لازم به افراد در جهت خدمت به متقاضیان داده می شود.

معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان در ادامه بیان کرد: در شهرستا نها و بخش های تابع توانسته ایم دفاتر پیشخوان راه اندازی کرده ایم، که معمولا در شهرستا نها یک دفتر پست و یک پیشخوان برای ارایه خدمات در جهت ثبت نام  به متقاضیان داریم که تحویل کارت نیز در ادارات ثبت احوال انجام می شود که مشکلی از لحاظ ظرفیت و فضا برای ارایه خدمات به آونان نداریم.

او خاطرنشان کرد:  مشکل خاصی در اجرای این طرح برای صدور کارت وجودنداشته و چند ماهی صدور کارت که در سازمان ثبت احوال کشور چاب می شد باعث کندی در صدور آن شده بود که اکنون این مشکل مرتفع شده و سازمان در سه شیفت بنا به درخواست هایی که ما برای صدور داشتیم ، کارت ها را صادر و به ما تحویل می دهد ، که با ارسال آن ما به متقاضیان درادارات ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد ، تحویل می دهیم.

فرهاد میرزایی با اشاره به اینکه در دوسال اخیر برای  ۳۸ تا ۴۰ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال در سطح استان،  ۶۲۰ هزار فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه کارت های ملی سنتی تاذپایان سالجاری اعتبار دارند و شاید افراد هنوز احساس نیاز به تعویض آن نداشته باشند و ما آمادگی داریم از افراد باقی مانده ی جامعه هدف برای ثبت درخواست آنها داریم .

وی تاکید کرد: مردم در سطح استان هر چه زودتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند و منتظر فرصت باقی مانده نماند چراکه اکنون دفاتر ما به لحاظ زمان کاری و خلوت بودن آنها، آمادگی  دارند، در خواست آنان را ثبت کنند،چراکه با پایان اعتبار کار ت های سنتی بسته به سیاست سازمان قبل از پایان سال جاری تاریخ  اعتبار بسیاری از کارت ها ی معمولی را منقضی اعلام کند و افراد نتوانند از به کار گرفتن کارتها برای خدمت در دستگاه های دولتی استفاده کنند که قبل از اینکه فراخوانی داده شود نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: افرادی که تاریخ اعتبار کارت ملی آن ها تمام شده است می توانند در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره ی شورا های اسلامی شهر و روستا شرکت کنندو شماره ی ملی برای ثبت در انتخابات لازم است و این شماره شناسه ی یکتایی برای شناسایی افراد باشد.

وی بابیان اینکه اعتبار کارت های ملی هوشمند ده ساله است ، افزود: تعرفه ی ثبت نام  به ازای هر فرد ۲۰ هزار تومان است و براساس تعرفه ای که برای دفاتر بخش خصوصی در نظر گرفته شده است آنها نیز برای  ثبت درخو‌است  متقاضیان ، مبلغی را نیز دریافت می کنند، که ویژگی بارز این کار ت نسبت به کارت های معمولی موضوع بیومتریک آن بوده که با در پایگاه اطلاعاتی اثر انگشت ذخیره که می توان با آن  احراز هویت فرد را انجام داد،  

میرزایی خاطر نشان کرد: در کارت های معمولی عکس اسکن می شود اما عکس روی کارت های ملی هوشمند زنده است که مطابق آخرین تغییرات چهره ی فرد بوده که شناسایی فرد را راحتر می کندو ضمن اینکه اطلاعاتی که برای شناسایی افراد ثبت می شودخواندن اطلاعات را برای دفاتر و بخش هایی که برای خدمت گرفتن به پایگاه ما متصل می شود با استفاده از کارتخوان اطلاعاتی به صورت سیستمی، می تواننداطلاعات هویتی افراد را داشته باشند.
او در پایان گفت: ما بخش قابل قبولی از افراد را برای صدور کارت پوشش دادیم، که ارگان ها و سازمان های مختلف می توانندآن را کاربردی کنندو با استفادن  از اثر انگشت فرد هویت اورا ثبت کنند، آنچه در بحث کارت هوشمند مطرح است امضای الکترونیک بوده که در اصل همان ام.ضای سنتی است که در فضای دیجیتال شخص می تواند سندی را امضا کندو مالکیت خودرا تایید کند.
گفتگواز حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار