رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی از تشکیل پرونده برای برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس به دلیل اتهام به هیات نظارت خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 07 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه ملاک هیئت نظارت بر انتخابات قانون است گفت: هیئت نظارت بر اساس اسناد و استعلام مراجع چهارگانه عمل خواهد کرد و کاندیداها و مسئولین به قانون تمکین کنند و تهمت به هیات نظارت بی انصافی و ظلم فاحشی است.

سلیمی تصریح کرد: از آنجا که باب اتهام‌پراکنی علیه هیات نظارت توسط بعضی از مسئولان و نمایندگان باب شده و عده‌ای از افراد در مصاحبه‌هایشان مدعی شده‌اند که در پرونده برخی از نامزدها هیچ سند و مدرکی مبنی بر رد صلاحیت وجود ندارد، هیات نظارت تصمیم گرفته با تشکیل پرونده از این افراد شکایت کند.

وی افزود: بدون سند حتی یک مورد نیز تخطی نشده و اگر قانون اجازه می داد و آبروی افراد مطرح نبود، خیلی مسایل را منتشر می کردیم. نهادهای نظارتی و اجرایی کار خودشان را انجام می دهند و اگر کسی تایید یا رد شود قانون او را تایید یا رد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال انتخابات اخلاق مدار هستیم و تخریب و دروغ و شایعه پراکنی در انتخابات جرم است و باید همه افراد اخلاق را رعایت کنند اظهار کرد: بعضی از نمایندگان متأسفانه این اتهامات را متوجه هیات نظارت کرده‌اند که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع خواهد شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی بیان داشت: قرار نیست ذهن مردم را با دروغ مشوش کنیم، عده‌ای نباید به خود اجازه دهند با اتهام‌پراکنی علیه هیات نظارت برای خود وجه دست‌وپا کنند.

سلیمی گفت: بعضی افراد با وجود اینکه در جلسات متعدد پیرامون برخی مسائل به‌صورت مشخص و مصداقی دلایل رد صلاحیت به آنها بازگو شده است، اما به دلیل وعده‌هایی که به هم‌حزبی‌های خود داده‌اند، دروغ‌پراکنی علیه هیات نظارت را به اوج رسانده‌اند که در همین راستا هیات نظارت شکایتی را تنظیم و به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد کرد تا این افراد در برابر اظهارات خود پاسخگو باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه ما مجری قانون هستیم و مجمع تشخیص مصلحت نیستیم که بخواهیم مصلحت سنجی کنیم افزود: سلامت انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین امنیت انتخابات نیز بسیار مهم است.

سلیمی نقش مردم را در امنیت انتخابات ویژه خواند و از مسئولین خواست که به وظیفه خود در مقوله امنیت انتخابات به خوبی عمل کنند و گفت: نباید اجازه داد که برای برخی مسایل شخصی، اخلاق تحت الشعاع قرار گیرد چون ما برای خدمت آمدیم و نمی شود با ابزارهای غیراخلاقی به این هدف رسید.

سلیمی با بیان اینکه متاسفانه امروز سیاه نمایی سکه رایج شده بیان داشت: هر نهاد و دولتی نقاط ضعف و قوت دارد و باید با آن منصفانه برخورد کرد.

وی افزود: شوراها وظایف سنگینی دارند و عمران و آبادانی، بهداشت، فرهنگ و بسیاری مسایل دیگر بر عهده شوراهاست. درواقع عضویت در شورا، کار بسیار سختی است و البته پر ثواب است و باید از کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده اند تشکر کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: خدمت خالصانه هزینه دارد و تهمت و سیاه نمایی برخی افراد و گروهها را به همراه دارد و بنده این مساله را بیشتر از دیگران درک کرده ام ولی خداوند اقدامات را می بیند و شیرینی آن نیز همین است.

سلیمی خاطرنشان ساخت: در این سالها در روستاها گامهای بلندی برداشته شده البته به این معنی نیست که کاملا راضی باشیم، ولی روستاهای ما با سایر مناطق قابل مقایسه نیست و زحمات زیادی کشیده شده است.

وی تاکید کرد: باید همه را دعوت کنیم تا در انتخابات شرکت کنند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.

سلیمی افزود: مسئولین باید در انتخابات باید بی طرف باشند و نباید در انتخابات دخالت کرد چون دخالت در انتخابات امری خلاف قانون و حرام شرعی است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی گفت: در انتخابات به شخص رای نمی دهیم، بلکه به ایران اسلامی، امنیت و اقتدار و پیشرفت کشور رای می دهیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار