مجتبی رحیمی
بوی تهوع‌آور یک واحد تولیدی زندگی مردم بخش‌هایی از شاهرود را مختل کرده است و کسی نیز پاسخگوی آنها نیست.
کد خبر: ۴۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 03 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، زندگی کردن در محیطی سالم حق طبیعی و قانونی هر انسانی است و هیچ فردی نمی‌تواند به خاطر منافع شخصی، این حق را از دیگران ساقط کند.

در دنیای پراسترس امروز و در میان مشکلات روزمره زندگی، هر شخصی پس از یک روز سخت و پرهیاهو به خانه خود برمی‌گردد تا به نحوی تجدید قوا کند؛ اما وقتی حومه منزل وی هم به شکل دیگری توسط افرادی آزاردهنده شود، دیگر جایی برای زندگی، نشاط و امید به آینده باقی نمی‌ماند.

چند سالی است که حقوق تعداد زیادی از مردم شهرستان شاهرود با عدم مسؤولیت‌پذیری یک واحد تولیدی در شاهرود به تاراج رفته و متأسفانه تمام پیگیری‌های مردمی به دلایلی نامعلوم نتیجه‌ای درخور توجه نداشته است.

کافی است در اردیان، مغان، شهرک نوین و... زندگی کنید تا بوی تهوع‌آور شرکت زرین ذرت زندگی را به کام شما آن‌چنان تلخ کند که به فکر ترک محل زندگی خود باشید.

بوی تهوع‌آوری که بهترین تعریف برای آن این است که شما در چاه فاضلاب منزل خود را پس از سال‌ها باز کنید و مقابل آن نفس بکشید و چند سالی است که این حال و روز مردمی است که در حوالی این شرکت زندگی می‌کنند.

سال‌هاست که اعتراض مردم این مناطق نتیجه‌ای نداده است؛ محیط‌زیست، بخشداری مرکزی، فرمانداری و متولیان بهداشت هیچ‌کدام جوابگوی رنجی که مردم متحمل می‌شوند، نیستند و این شرکت همچنان به روش خود به کارش ادامه می‌دهد و کمترین توجهی به حقوق مردم نداشته است.

آنچه شنیده می‌شود، این است که منشأ این بوی ناخوشایند، فاضلاب شرکت است که اتفاقاً با تدبیری درست و پرداخت هزینه و ایجاد سیستم تصفیه با همکاری کارخانه قند، می‌تواند محلی برای تأمین آب کشاورزی و کسب درآمد شرکت باشد؛ اما این کار صورت نمی‌گیرد تا هم مردم روستاها و شهرک‌های اطراف همچنان گرفتار این مشکل بزرگ باشند و هم کمکی به تأمین آب کشاورزی نشود.

به هر حال، ضمن اینکه به زودی گزارش کاملی از وضع موجود خواهیم داشت، امیدواریم مسؤولان استان سمنان و شهرستان شاهرود همچون استانداری، دادستان، محیط‌زیست و فرمانداری به این مشکل رسیدگی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار