مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صورت تداوم گرانی گوشت قرمز، احتمال بالا رفتن مجدد قیمت آن در ادامه سال دور از انتظار نخواهد بود.
کد خبر: ۴۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 30 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اصغر بهمنی پور، با اشاره به افزایش تدریجی قیمت گوشت قرمز در کشور و استان از دی ماه سال گذشته افزود: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز و متعادل سازی قیمت آن، از دی ماه سال گذشته صادرات گوسفند زنده از کشور ممنوع شد و تاکنون نیز این ممنوعیت ادامه دارد.

بهمنی پور ادامه داد: با وجود ممنوعیت صادرات دام زنده و قرار گرفتن در فصل گله‌ریزان( فصل فروش دام‌های مازاد)، قیمت گوشت قرمز در استان نه تنها روند نزولی نداشته، بلکه حتی روند صعودی هم دارد.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بالا رفتن قیمت گوشت قرمز را با نبود نظارت کافی بر عرضه آن در ارتباط دانست و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با نظارت بیشتر در سطح قصابی ها می‌تواند قیمت‌ها را تعدیل کند.

به گفته بهمنی پور در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی با استخوان در شهر کرمانشاه حدود 40 هزار تومان بوده و این نرخ در شهرستان‌های دیگر استان بین 28 تا 30 هزار تومان می باشد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز قبل از عید و قبل  گران شدن آن  در شهر کرمانشاه 32 هزار تومان بود، افزود: در دی ماه سال گذشته قیمت گوشت قرمز به مرز 40 هزار تومان رسید، اما 40 هزار تومانی بودن آن در شرایط کنونی منطقی نیست.

بهمنی پور قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده را بین 14 تا 15 هزار تومان عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر گوشت قرمز منجمد برزیلی و داخلی در استان در حال توزیع است، با این وجود هم کاهش قیمت گوشت قرمز را شاهد نیستیم و این موضوع جای تاسف و نگرانی دارد.

این مسئول افزود: در صورت تداوم گرانی گوشت قرمز، احتمال بالا رفتن مجدد قیمت آن در ادامه سال دور از انتظار نخواهد بود.

بهمنی پور با بیان اینکه در استان های مجاور گوشت قرمز با قیمت منطقی تری عرضه می شود، افزود: قیمت منطقی عرضه هر کیلو گوشت قرمز در شرایط فعلی حدود 35 هزار تومان است.

وی افزود: گوشت قرمز کافی در سردخانه‌های استان موجود است و کمبودی برای عرضه نداریم.

بهمنی پور در ادامه جمعیت دامی استان کرمانشاه را چهار میلیون و 500 هزار واحد دامی دانست و اظهار کرد: جمعیت دام قابل کشتار و پروار استان یک میلیون و 500 هزار واحد دامی است.

 بهمنی‌پور تعداد کشتارگاه‌های صنعتی استان را دو واحد به ظرفیت دو هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین در هر روز عنوان کرد و افزود: همچنین در استان 12 کشتارگاه نیمه 
صنعتی داریم که ظرفیت کشتار 355 راس دام سنگین و 1165 راس دام سبک را در هر روز دارند.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه میزان تولید گوشت قرمز کشور در سال را 801 هزار تن دانست و افزود: سهم استان کرمانشاه از این میزان تولید 36 هزار تن می باشد.

 به گفته بهمنی پور استان کرمانشاه 4.5 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کند.

 وی در ادامه سرانه مصرف گوشت قرمز استان را 13 کیلوگرم در سال دانست و افزود: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز استان 26 هزار تن در سال است.

بهمنی پور با اشاره به مازاد تولید 10 هزار تنی گوشت قرمز در استان کرمانشاه افزود: این میزان معادل 400 هزار راس گوسفنداست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار