زهرا امیری در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت:بهتر است به زنان پس از زایمان در فواصل وعده های غذایی چندبار شیر یا ماست داده شود.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 27 April 2017
زهرا امیری امروز در گفتگو‌ با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:در آخرین ساعت بارداری باید از تغذیه کم حجم استفاده کرد،و مادران باردارنیز بعداز زایمان از غذای پرانرژی، با هضم ساده و کم حجم همراه با مایعات کافی مناسب استفاده کنند.

او گفت: با توجه به نیازهای اضافی مادرشیرده برای تامین شیر مورد نیاز کودک و افزایش فعالیت های آنان ، بهتر است مادر در هرشبانه روز حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین اضافی، ۵۰۰ کالری بیش از نیاز عادی خود،دریافت کند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصر ف روزانه یک لیتر شیر یا معادل آن ماست شیرین، استفاده از آب کافی، سوپ و آش به تامین نیازهای این دوره کمک می کند، افزود: غذاهایی که دارای پروتئین و کلسیم فراوان هستند، باعث افزایش شیر مادر می شوند.

امیری خاطرنشان کرد: کودک از هنگام تولد تا پایان سال دوم زندگی با سرعت در حال رشد است، که از سال دوم به بعد از سرعت رشد آن کم شده و مجددا. در نزدیکی بلوغ، رشد سریع شده که با در نظرگرفتن تکامل دستگاهها و اندام های کودک در سال های اول زندگی، اهمیت نقش تغذیه در تامین رشدو تکامل کودک آشکارمی شود.

وی مناسب ترین غذا را برای کودک در ۵- ۶ ماهگی فقط شیر مادر دانست و تاکید کرد: شیر مادر جانشین ندارد زیرا ترکیب مواد خاصی که منحصرا در آن یافت می شود، درست همان تغذیه ای است که  شیر خوار به آن نیاز دارد که شیر مادر به تنهایی  ( بدون غذای کمکی ) تا ۶ ماه اول، پاسخگوی نیاز کودک است.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار