تبریز بهشت خودروهای لوکس جهان
از بین خودروهای وارداتی لوکس خارجی، تبریزی ها علاقه بسیار زیادی به خودروهای لوکس آمریکایی از جمله برندهایی مثل شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک، فورد و دوج دارند و البته دوج چلنجر در بین خودروهای آمریکایی طرفدار بیشتری دارد.
کد خبر: ۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 31 May 2015

ویراژ خودروهای لوکس و شیک در سطح شهر با تغییر چهره‌ای که در تبریز ایجاد کرده است، توجه مسافران و گردشگران را نیز جلب کرده و اغلب افرادی که به تبریز سفری داشته‌اند، دیدن این تعداد خودرو لوکس در یک شهر را همانند آثار تاریخی تبریز با آب و تاب برای دیگران تعریف می‌کنند.

در سال‌های اخیر تردد خودرو های لوکس منطقه آزاد ارس در خیابان های شهر تبریز به گفته بسیاری، تبریز را به بهشت خودروهای لوکس جهان تبدیل کرده است. اگر درسال های قبل تردد ارس پلاک ها در مرکز استان فقط به خیابان های بالای شهر مختص می شد، الان ردپای این بی نظیرهای چند صد میلیونی در جای جای شهر دیده می‌شود.

جالب‌تر اینکه ویراژ خودروهای لوکس و شیک در سطح شهر با تغییر چهره‌ای که در تبریز ایجاد کرده است، توجه مسافران و گردشگران را نیز جلب کرده و اغلب افرادی که به تبریز سفری داشته‌اند، دیدن این تعداد خودرو لوکس در یک شهر را همانند آثار تاریخی تبریز با آب و تاب برای دیگران تعریف می‌کنند.

از بین خودروهای وارداتی لوکس خارجی، تبریزی ها علاقه بسیار زیادی به خودروهای لوکس آمریکایی از جمله برندهایی مثل شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک، فورد و دوج دارند و البته دوج چلنجر در بین خودروهای آمریکایی طرفدار بیشتری دارد. رویترز نیز در گزارشی که سال قبل منتشر کرد، تبریز را نمایشگاه آخرین خودروهای آمریکایی معرفی کرده و از استقبال تبریزی ها از این خودروها نوشت.


اینکه در خبرها می‌خوانیم خاص‌ترین خودروهای ایران در تبریز در حال تردد هستند (تبریزی‌ها این خاص‌های بی نظیر را از نزدیک می بینند)، دور از واقعیت نیست. چرا که خاص ترین مرسدس بنز جهان در تبریز بنا به سفارش تاجر تبریزی توسط کارخانه مرسدس بنز آلمان بصورت اختصاصی و با استفاده از استیل مقاوم ضد خش و ضد ضربه بر روی پلت فرم سی کلاس ۲۰۱۴ ساخته شده و در تبریز در حال جولان دادن است و یا اینکه اولین لامبورگینی ماندگار ایران از طریق مرز ارس وارد کشور شده و در اتوبان های تبریز در حال خودنمایی است.

از طرفی جولان خودروهای لوکس و خاص در شهرهای ایران بویژه تبریز منتقدانی هم دارد. مخالفان واردات خودورهای لوکس معتقدند زیبایی بصری که این خودروهای لوکس به شهر می بخشند یک طرف قضیه است چرا که تردد این خودروها در شهر نشاندهنده فاصله طبقاتی در جامعه و بالطبع بار روانی است که بر اکثریت جامعه وارد می شود. اعتراض قاضی پور و فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز نیز در اسفند ۹۲ در غالب تذکری به رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن بر جلوگیری از وارادات خودروهای لوکس به کشور گواه همین مطلب است. رئیس پلیس سابق راهور ناجا نیز با بیان اینکه باید سیاست‌های ورود خودروهای گرانقیمت به داخل کشور اصلاح شود و کشوری که در تحریم است نباید اجازه ورود خودروهای چند میلیاردی به آن داده شود، به این موضوع دخیل شده است.

به نظر می رسد طرح های ساماندهی واردات خودروهای لوکس معقولانه تر و قابل قبول تر است. به طوری که اکنون طرح ساماندهی خودروهای پلاک ارس در تبریز اجرا شده و این طرح با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی شرکت ها و دفاتری فاقد مجوز در عرضه و فروش خودروهای پلاک ارس، اجرا می شود. همچنین افزایش جریمه رانندگی برای خودروهای لوکس و گرانقیمت نسبت به مبلغ جریمه خودروهای تولید داخل نیز پیشنهاد عادلانه ای است.

گزارش از : مریم چرخ‌انداز


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :