معاون توزیع شرکت توانیر گفت:سرمایه گذاران در توسعه صنعت برق نقش بسزایی داشته اند و در این زمینه قرارداد تولید سه هزار مگاوات برق برای ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک با بخش خصوصی منعقد شده است.
کد خبر: ۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 30 May 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی بخشداری زرقان شیراز: غلامرضا خوش خلق در آیین بهره برداری از نیروگاه مقیاس کوچک 6 مگاواتی امید عباسی در شهرک صنعتی بخش زرقان افزود: از این میزان قرارداد مبادله شده 410 مگاوات تاکنون در مدار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان خرداد جاری 100 مگاوات دیگر وارد مدار شود.

وی گفت:ایجاد نیروگاه های مولد مقیاس کوچک یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

خوش خلق اظهار کرد:ظرفیت تولیدی خوبی در کشور وجود دارد اما اکنون 14.5 درصد از کل ظرفیت نیروگاهی کشور برق آبی است که پنج درصد برق مصرفی را تامین می کند.

وی بیان داشت:با توجه به وضعیت بارندگی ، خشکسالی و افت ذخیره دریاچه های پشت سدها، اگرچه هنوز وضعیت بسیار بد نیست، اما شرایط مطلوبی هم نداریم.

معاون توزیع شرکت توانیر ، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را 72 هزار مگاوات بیان کرد و گفت:مصرف کل کشور براساس پیک بار تابستان سال 93 حداکثر 49 هزارمگاوات بود اما باید توجه داشت که پارسال فصل گرما زود شروع شد و به مدت طولانی تری نیز ادامه داشت و همچنین شاهد شدت گرمای بیشتری بودیم.

این مقام مسوول ادامه داد:ظرف سال های اخیر شاهد تغییر زمان پیک بار مصرفی از شب به روز بوده ایم به گونه ای که اکنون پیک بار مصرف برق از ساعت 11 صبح تا چهار بعداز ظهر است البته این به آن معنا نیست که پیک شب حذف شده، بلکه به این معناست که پیک روز از پیک شب پیشی گرفته است.

خوش خلق افزود:با هدف بهینه سازی مصرف برق، در سال های اخیر اقدامات مختلفی صورت گرفته است که از جمله آنها سرمایه گذاری در زمینه تولید کولر ، یخچال و سایر وسایل برقی کم مصرف است اما فعالیت مطلوب در این زمینه نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی، مسوولان و مردم است.

او بیان کرد:همچنین توزیع بیش از 100 میلیون لامپ کم مصرف یارانه ای بین مردم از دیگر اقداماتی است که برای بهینه سازی مصرف برق ظرف سال های اخیر در کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز گفت: یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری، ورود به عرصه مولد های مقیاس کوچک است زیرا در این عرصه رقیب چینی وجود ندارد و دیگر این که از حمایت های خوب دولتی برخوردار است.

سیدمحمدحسن صحراییان اضافه کرد: امروز تعداد زیادی سرمایه گذار علاقه مند در حوزه برق در شهرستان شیراز حضور دارند که البته با مشکلاتی درمسیر سرمایه گذاری مواجه هستند اما امیدواریم باتدبیر مسوولان و گره گشایی از این موضوع روند امور سرمایه گذاری در این بخش روان و آسان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار