با پیگیری های خبرنگار ایرنا، پرواز صبح جمعه تهران به مقصد یزد که از برنامه خطوط هوایی، حذف و انتقاد استادان،دانشجویان ، بازرگانان و مدیران فنی واحدهای تولیدی را به دنبال داشت دوباره برقرار شد.
کد خبر: ۴۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 20 April 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: با پیگیری های صورت گرفته این مشکل تا عید سعید مبعث، حل و شرکت های هوایی دیگری جایگزین شرکت قبلی خواهند شد.
عباس محمدی افزود: از چندی قبل پرواز مسیر تهران به یزد که درادامه به مشهد می رفت از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) حذف شد و موجبات نارضایتی عده ای از مسافران این مسیر را ایجاد کرد.
** فرودگاه یزد دومین بیس پروازی کاسپین می شود
وی با بیان ظرفیت های فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به حجم ترافیک پروازی و مسافر و نیز با پیشنهاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین دومین بیس پروازی این شرکت در فرودگاه بین المللی یزد افتتاح خواهد شد و در واقع آشیانه این هواپیما فرودگاه یزد خواهد بود.
مدیرکل فرودگاه های استان یزد تصریح کرد: از اوایل اردیبهشت ماه با تمهیدات پیش بینی شده و ایجاد ساختارهای لازم یک فروند هواپیمای بویینگ ٧٣٧-٥٠٠ با ظرفیت 130 نفر از ناوگان هواپیمایی کاسپین در فرودگاه یزد مستقر می شود.
محمدی اظهار امیدواری کرد تا با استقرار این هواپیما مسیرهای مختلف داخلی و منطقه ای از فرودگاه یزد زیر پوشش قرار گرفته و با توسعه این پروازها و فراهم شدن زیر ساخت های لازم ، زمینه پیشرفت استان در حوزه های گردشگری، زیارتی و اقتصادی با سایر مناطق کشور ایجاد شود.
** افزایش 244 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه یزد در نوروز امسال
مدیرکل فرودگاه های استان یزد در ادامه از افزایش 244 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه یزد در نوروز امسال خبر داد و گفت: آمار پروازهای خارجی فرودگاه یزد از 9 پرواز در نوروز95 به 31 پرواز در نوروز امسال افزایش یافت.
محمدی در تشریح فعالیت های کمیته تسهیلات نوروزی در فرودگاه بین المللی یزد و تمهیدات لازم برای انجام پروازهای نوروزی و تلاش افزود: تلاش های مجموعه اعضای این کمیته و پرسنل فرودگاه یزد موجب افزایش فوق العاده در آمار مسافر و پرواز فرودگاه یزد در ایام نوروز 96شد.
وی افزود: در بخش پروازی در فاصله زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین تعداد 338 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی یزد انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 280 پرواز بوده حدود 21 درصدی برخوردار است.
این مسئول با بیان اینکه این میزان افزایش پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی یزد بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: این افزایش به دلیل رایزنی‌ های گسترده این اداره‌کل با شرکت‌های هواپیمایی مختلف صورت گرفته است به طوریکه جابجایی 38 هزار و 723 مسافر را داشته ایم که در مقایسه با 28هزار و 416 مسافر سال قبل، 36 درصد افزایش یافته است.
محمدی درباره آمار بار جابجا شده در نوروز امسال نیز اظهار کرد: میزان این جابجایی 330 تن بوده که در مقایسه با سال قبل 33 درصد رشد یافته ضمن آنکه شاهد 13 درصد افزایش پروازهای داخلی ،21درصد افزایش کل پروازهای مسافری و 36درصد افزایش مسافر داخلی و 45 درصد افزایش مسافر خارجی و 36 درصد افزایش مجموع مسافر بوده ایم.
وی همچنین از افزایش 27درصد حمل بار داخلی و 91درصد افزایش حمل بار خارجی ، 33درصدی افزایش مجموع حمل بار وکاهش 18درصدی میزان تاخیر پروازهای نوروزی امسال این فرودگاه نسبت به مدت مشابه در سال پیش خبر داد.
فرودگاه یزد با پیشرفت های زیرساختی در دولت تدبیر و امید هر سال شاهد رشد تعداد پرواز ها و مسافران بوده به گونه ای که در سال 1395نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تعداد پرواز در این مرکز 26 درصد و تعداد مسافر جابجا شده 28 درصد و نیز میزان بار جابجا شده 22 درصد افزایش داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار