مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فراوانی گل محمدی در استان یزد، گفت: ۹۰ تن گلاب در استان یزد تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 30 May 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: استان یزد به لحاظ برخورداری از گل محمدی از جایگاه خوبی برخوردار است به گونه‌ای که بیش از 67 هکتار در استان یزد به کشت این گل اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به میزان کشت گل محمدی در استان و همچنین میزان گلدهی امسال، پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداران امسال 90 تن گلاب از 250 تن گل برداشت شده به دست آورند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه مراسم گلاب‌گیری در استان یزد از چند روز قبل در شهرستان‌های مهریز و تفت آغاز شده، گفت: این مراسم تا پایان فصل بهار ادامه دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه گلاب‌گیری در استان یزد به دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌شود، گفت: بخش زیادی از گلاب تولیدی استان یزد در داخل استان و در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نقاط استان یزد برای کشت گل محمدی و تبدیل آن به گلاب، شیرکوه تفت است که گلاب آن در بین مردم استان یزد از طرفداران زیادی برخوردار است و علاوه بر مصرف در صنایع غذایی به عنوان داروی گیاهی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروندی از کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
گلاب فقط گلاب کاشان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار