مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: حرکت در چارچوب خرد جمعی و تفکر باز فرهنگی می تواند موجب تحولات خوبی در بخش های مختلف از جمله سینما شود.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 18 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  در نشست صمیمی با رئیس و اعضای انجمن سینمای جوان کرمانشاه و مدیران موسسات فیلم سازی، گفت: فرهنگ نباید دولتی باشد بلکه دولت باید فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اعتقاد دولت تدبیر و امید بر فضای باز فرهنگی، افزود: سینما در دولت گذشته قفل شده بود ولی دولت فعلی سعی کرده مطابق با شعارهایش برای حل این مشکل کاری انجام دهد.

حجت الاسلام جعفری، بیان کرد: یکی از افتخارات دولت این است که در چارچوب خرد جمعی و تفکر باز فرهنگی می خواهد کار کند این تفکر را خیلی تقویت کردیم که باعث تحولات خوبی در بخش های مرتبط شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، خدمات مدیرکل پیشین در عرصه سینما را مانع از به تعطیلی درآمدن فعالیت های این حوزه برشمرد و ابراز کرد: فروش بیش از یک صد میلیارد تومان فیلم در سینما مؤید این تلاش هاست. 

وی بیان اینکه صنعت سینما در جهان پیشرفته و پول ساز است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها به جای نفت با تولید فیلم در حال درآمدزایی هستند و دولتشان را صنعت سینما اداره می کنند.

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به اهمیت و جایگاه سینما از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت رشد و پویایی بیش از پیش فعالیت های صورت گرفته در این عرصه خبر داد.

وی رویکرد مثبت مبتنی بر فضای باز فرهنگی در این حوزه را به فعالان عرصه سینما نوید داد و گفت: ما در حد توان خود سعی می کنیم با تشکیل کارگروه در اداره کل، انجمن سینمای جوان را حمایت کرده و بی مهری های گذشته را جبران کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار