مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از بارزترین ومهمترین ویژگی احمد عزیزی اتصال به اهل بیت(ع)بود و درسراسر سروده هایش معنویت و عرفان موج می زد.
کد خبر: ۴۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، حجت الاسلام رحیم جعفری در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت استاد احمد عزیزی که در کرمانشاه برگزار شد،افزود: با توجه به اینکه حضرت زینب(س) جزو چهارده معصوم ما نیست اما بسیاری از بزرگان ما در طول تاریخ صحه گذاشتند که اگر عصمت را دارای درجات بدانیم درجاتی از عصمت در شخصیت این حضرت  بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز روز شهادت حضرت زینب(س) بانوی بزرگ اسلام است،ومقارن شدن چهلم احمد عزیزی شاعری که مهمترین ویژگی او اتصال به اهل بیت(ع)  بوده حس و حال او در خواندن اشعار همین گونه بود و انتخاب اسم ابوالفضل برای تنها پسرش کاملا گویای این مسئله می باشدکه اربعین و چهلم وفات ایشان و رحلتشان مصادف با شهادت حضرت زینب است.

 رحیمی تصریح کرد:احمد تحت تاثیر شدید مولوی است و در سبک شعری و ادبیاتی او این عرفان و معنویت را می بینید، تخیل خمیرمایه مهمی در تفکر برای  خلق شعر است و این 
را با تعقل هم تلفیق می کنند و آن بازده فکری خود را بوجود می آورند اما احمد عزیزی این ارتباط را با فلسفه و عقل کمتر برقرار کرده است اما با عرفان و معنویت پیوند داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ابراز داشت: امروز هم گرامیداشت احمد عزیزی است و هم شهادت  بانوی بزرگ اسلام که اسلام و انقلاب و تاریخ دینی ما مدیون فداکاری، صبر و مقاومت اوست و از این باب برای ما جالب است و امیدواریم احمد عزیزی مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار