مسؤول سازمان مردم نهاد یاران مانا تصریح کرد: این مراسم روز پنج شنبه 24 فروردین ساعت 16:30 در فرهنگسرای ارشاد واقع در کوی آزادگان دهدشت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 13 April 2017
مسؤول سازمان مردم نهاد یاران مانا گفت: مراسم یادبود مرحوم ولوی نیمای شعر لری با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور در دهدشت برگزار می‌شود.

سید کمال‌الدین دولتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت:مراسم یادبود زنده‌یاد دکتر حمزه ولوی با حضور محمد درویش معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دهدشت برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان مردم نهاد یاران مانا تصریح کرد: این مراسم روز پنج شنبه 24 فروردین ساعت 16:30 در فرهنگسرای ارشاد واقع در کوی آزادگان دهدشت برگزار خواهد شد.

وی از مرحوم ولوی به نیمای شعر لری یاد کرد و گفت: این مراسم با نام «بُهت بزرگ» و در راستای ارج نهادن به زحمت‌های آن شاعر سفر کرده اجرا می‌شود.

به گزارش فارس،مرحوم حمزه ولوی از روستای القچین سفلی شهرستان چرام کهگیلویه و بویراحمد، دارای دکترا در رشته زیست شناسی (اکولوژی – جانوران دریا) از دانشگاه خرمشهر بود و در کارنامه خود مسئولیت‌هایی مانند معاونت اداره کل محیط زیست بوشهر، معاونت پایش، معاونت محیط طبیعی و معاونت فنی اداره کل محیط زیست فارس را داشت.

او همچنین دارای سابقه تدریس در دانشگاه‌ها به عنوان پژوهشگر برتر در زمینه مسایل محیط زیست به حساب می‌آمد و بسیاری از پژوهش‌‌هایش به زبان انگلیسی ارائه شده بود.

این مرحوم همچنین از شاعران خوب و ارزنده‌ای بود که بسیاری از اشعارش را به زبان محلی می‌سرود و سال گذشته در همین روزها به عنوان چهره ماندگار شعر مورد تجلیل قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار