بدره ازجمله شهرستان های کوچک استان ایلام است که با توجه به وجود مناظرطبیعی ،آثارباستانی وبقاع متبرکه همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و همچنین افرادی است که به مناسبت شغل خود دربدره ساکن نیستند.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 09 April 2017

تابناک ایلام::بدره ازجمله شهرستان های کوچک استان ایلام است که با توجه به وجود مناظرطبیعی ،آثارباستانی وبقاع متبرکه همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و همچنین افرادی است که به مناسبت شغل خود دربدره ساکن نیستند.

آنچه که در ایام نوروز مشهود است عدم ظرفیت زیر ساخت های شهری برای پذیرایی و استقبال از این حجم مسافران نوروزی است چرا که تمرکز کلیه امور اداری و اقتصادی و بازار در مرکز شهر کوچک وچهار هزار نفری بدره قرارداردو خدمات رسانی به جمعیتی بالغ بر 30 برابر روز های عادی دراین شهر اندکی سخت به نظر می رسد.

بدره مطابق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 1395 دارای 4هزارو311 خانوار و15 هزارو614 نفر جمعیت است که از این تعداد4هزارو278 نفر شهری و 11 هزارو336 نفرروستایی هستند .

گرچه از لحاظ اقتصادی باید اذعان داشت که حضور بالغ بر 130 هزار نفردر حدود دو هفته در بدره می تواند درآمد زایی خوبی برای کسبه وبازاریان این شهر در پی داشته باشد و حتی منجر به ایجاد مشاغلی فصلی و موقت گردد که به اقتصاد خانواده ها ی بومی کمک می کند.

فرماندار بدره درمورد آمار نهایی گردشگران نوروزی امسال به خبرنگار ما گفت :در طول تعطیلات نوروز امسال مجموعا 130هزار نفراز گردشگران ،این شهرستان را با وجود جاذبه های طبیعی ، تاریخی و مذهبی برای بازدیدخود برگزیدند وبا وجودتجهیز یکصد کلاس درس در شانزده فضای آموزشی ،ویلاهای سد سیمره ،کمپ خصوصی اسکان کلم و مشارکت بخش خصوصی مجموعا 13 هزار نفراز خدمات اسکان و اقامت شبانه ستاد تسهیل خدمات سفر در بدره استفاده کردند.

سیروس مراد حاصلی یاد آور شد: مسئولان ارشد ملی و استانی از ظرفیت های گردشگری بدره بازدید کرده و تنگه تاریخی دربند به عنوان نقطه ابتدایی جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری در شهرستان تعیین شده است.

وی افزود : تنگه کافری واقع در شهرک ولیعصر بواسطه جاذبه های طبیعی و همچنین امکانات ایجاد شده در حاشیه دریاچه سد سیمره بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده است.

وی عمده آثار مورد بازدید گردشگران در بدره را اینچنین بیان کرد:33 اثر ثبت شده ملی با قدمت دوره های اشکانی ،ساسانیان و قاجاریه در کنار570 کیلومترمربع وسعت و 45 هزار هکتارمنابع طبیعی و دریاچه سد سیمره مجموعه مناسبی از فرصت های گردشگری در بدره را فراهم نموده اند .

گرچه وجود جاذبه های فراوان مانندتنگه تاریخی طبیعی دربند ،تنگه لارت و امام زاده پیرمحمد،له لار، بقاع متبرکه مانند تاج الدین و نظام الدین و دره ییلاقی کلم ، تنگه رازیانه ، جاده تلمبه خانه سد سیمره، مجموعه دریاچه سد و نیروگاه سیمره با پهنه 60 کیلومتری ،تفرج گاه های طبیعی در پشته الویزان بدره ،تنگه زرانگوش با آثاری از قرون اولیه اسلامی وانبار های قدیمی تنگه زید از جمله دیدنی های بدره هستند ولی توجه مسئولان به توسعه راهها و امکانات ساده ای مانند احداث سرویس های بهداشتی می تواند در افزایش رضایت مندی مراجعان موثر باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار