عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه 47 ناظر بر روند انتخابات شورای شهر وروستا در اورامانات نظارت می‌کنند، گفت: آمار کامل ثبت‌نام شدگان شورای شهر و روستاهای اورمانات در مجموع 295 نفر است.
کد خبر: ۳۹۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 27 March 2017
گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،شهاب نادری، اظهار داشت: هیأت‌‌های نظارت استان براساس قانون باید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تمامی مراحل انتخابات نظارت کنند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به تأیید هیأت نظارت برسد،گفت: هیا‌ت‌‌های نظارت چنانچه به تخلفی از قانون و ‌جریان نادرستی در امور پی ببرد، برای رفع و اصلاح آن تذکر داده و یا کارهای قانونی دیگر ‌انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اجرای نظارت درست و دقیق در مراحل شش‌گانه انتخابات (‌نام‌نویسی، بررسی صلاحیت، تبلیغات، برگزاری انتخابات، رأی‌گیری و تأیید درستی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) بر عهده هیأت‌ نظارت استان است.

نادری با بیان اینکه 47 ناظر بر روند انتخابات شورای شهر وروستا در اورامانات نظارت می‌کنند، افزود: آمار کامل ثبت‌نام شدگان شورای شهر و روستاهای اورمانات در مجموع 295 نفر(جوانرود 48 نفر، بخش کلاشی‌ 55 نفر و بخش مرکزی 193 نفر) است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت دیگری به‌نام هیأت عالی نظارت در استان وجود دارد که از سه نماینده‌ مجلس شورای اسلامی(حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات و احمدصفری نماینده مردم کرمانشاه) تشکیل شده است.

نادری ادامه داد: هیأت عالی نظارت بر استان‌ها پنج نفر از معتمدان را انتخاب کرده و این افراد هیأت نظارت شهرستان‌ها را تشکیل می‌دهند که وظایف آن‌ها، تأیید معتمدان محلی برای 
اجرای نظارت بر بررسی صلاحیت‌ها، نظارت بر تبلیغات، نظارت بر اجرای انتخابات و تأیید نهایی است.

عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه 47 ناظر بر روند انتخابات شورای شهر وروستا در اورامانات نظارت می‌کنند، تاکید کرد: بررسی صلاحیت 360 نفر از اعضای هیأت اجرایی در اورامانات به هیأت نظارت واگذار شد که شهرستان جوانرود در کل کشور در بررسی روند صلاحیت مقام نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی به هیأت نظارت ارجاع داده شده است، گفت: استعلام چهارگانه بررسی پرونده نامزدهای انتخاباتی شوراهای 
اسلامی به مدت 10 روز شروع شده است.

نادری هیأت چهارگانه را متشکل از نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات عنوان کرد و افزود: تنها ملاک برای بررسی صلاحیت نامزدها حضور در انتخاباتی قانونی است و بررسی ها با دقت انجام می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار