وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در استان تهران نزدیک به 6 هزار واحد تولیدی به صورت خودجوش شکل‌ گرفته که مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 26 May 2015
به گزارش فارس محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم کلنگ‌زنی شهرک صنعتی شهریاراظهار کرد: جا دارد که از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به خاطر کمک‌هایی که در راه حل مشکلات افتتاح این طرح به مساحت 3 هزار هکتار داشت تشکر کنم.

وی با بیان اینکه اگر از حالا مسائل را سامان ندهیم در آینده دچار مشکل می‌شویم، بیان کرد: استان تهران بیش از 14 میلیون جمعیت دارد و امکان این نیست که تمام این جمعیت مصرف‌کننده باشند، چراکه نسل آینده باید به دنبال تولید باشد و ملت ایران عاشق تولید‌کردن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ملت ایران به دنبال آن است که برای دیگران تولید کند و این کار با راه‌اندازی شهرک صنعتی شهریار تا حدودی فراهم می‌شود.

نعمت‌زاده گفت: وی با اشاره به قانون ساخت شهرک‌های صنعتی در 120 کیلومتری شهر تهران تصریح کرد: قبل از انقلاب نیز به بحث ساخت شهرک‌های صنعتی در 120 کیلومتری شهر تهران اشاره می‌کردم و می‌گفتم باید به فکر توسعه مناطق کمترتوسعه‌یافته باشیم.

وی ادامه داد: هفته پیش در شمالی‌ترین نقطه کشور در شهرستان کلیبر بودم و در آنجا چند طرح را کلنگ‌زنی و افتتاح کردیم، چراکه تمام مناطق باید به صورت متوازن توسعه پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به لزوم توسعه متوازن کشور در استان سیستان‌ و بلوچستان کارخانه فولاد و لاستیک‌سازی ساخته خواهد شد و در مرزهای غربی کشور نیز رویه همین طور است.

وی اضافه کرد: در روز گذشته در ایلام با بانک‌ها جلسه داشتیم و اقدامات خوبی انجام شد اما نمی‌توان جمعیت 14 میلیونی استان تهران را رها کرد و گفت که آنها تولید نکنند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: به همین دلیل در دوره سازندگی تلاش زیادی در این راستا شد که از جمله این کارها راه‌اندازی شهرک شمس‌آباد بود و در حال حاضر ظرفیت این شهرک کامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همان زمان برای ساخت شهرک شمس‌آباد گفته شد که به 300 هکتار بسنده کنید اما بنده گفتم که این زمین کاربری کشاورزی و مسکونی ندارد و بگذارید که تولید را در کشور حمایت کنید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این دوره هم با همان دید دوره سازندگی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم و به زودی شاهد کلنگ‌زنی شهرک صنعتی ملارد و صفادشت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس دارای یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است در حال که ما استان سمنان را داریم که 600 هزار جمعیت دارد، ادامه داد: این شهرستان‌ها باید تولید‌کننده باشند و نیاز کشور را با ظرفیت بالای خود تامین کنند.

وی اظهار کرد: در استان تهران نزدیک به 6 هزار واحد تولیدی به صورت خودجوش شکل‌ گرفته که مشکلاتی مانند تخریب باغات و سرریز فاضلاب در رودخانه را به وجود آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان متذکر شد: با وجود شهرک‌های صنعتی مشکلات فاضلاب و زیرساخت‌های واحد‌های صنعتی و تولیدی به درستی حل خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار