مديرعامل مجمع خيران مدرسه‌ساز استان يزد گفت: بايد با مشاركت خيران سفره مدارس غيراستاندارد از سطح استان يزد برچيده شود.
کد خبر: ۳۹۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 15 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی خواجه‌رضایی  در نشستی خبری در مورد تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی خیرساز در استان یزد اظهار داشت: اگر به هر دلیلی نیاز به تخریب مدرسه‌های خیرساز یا سایر فضاهای آموزشی باشد، دولت موظف است یا همان مدرسه را تخریب و بازسازی کند یا مدرسه‌ای جدید به نام خیر در مکان دیگر احداث کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز به تخریب و بازسازی مدارس همچنین احداث مدارس جدید در مرکز استان یزد است، عنوان کرد: 55 درصد دانش‌آموزان استان یزد در مرکز این استان ساکن هستند و بیشترین نیاز برای بازسازی و احداث مدارس جدید در مرکز این استان است.

خواجه‌رضایی در مورد مدارس بافت تاریخی یزد نیز بیان کرد: بافت تاریخی تقریبا خالی از سکنه شده و بسیاری از مدارس قابلیت استفاده خود را از دست داده‌اند و جمعیت دانش‌آموزی نیز در این بافت بسیار کم است که باید برای این مدارس چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد در مورد مدارس غیراستاندارد نیز یادآور شد: لازم است با مشارکت خیران سفره مدارس غیراستاندارد برچیده شود که برای این منظور دولت و خیران باید با یکدیگر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: برای بازسازی مدارس فرسوده به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ظرف پنج سال باید 50 درصد آن توسط خیران و 50 درصد توسط دولت تأمین شود که خیران  امسال 40 میلیارد تومان و سال گذشته 28 میلیارد و 300 میلیون تومان در این زمینه کمک کردند.

خواجه‌رضایی خاطرنشان کرد: برای جلب مشارکت خیران با توانایی مالی کمتر نیز طرح قطره قطره ایجاد شد و با ایجاد شماره حسابی هر فردی به اندازه وسع خود به ساخت مدارس کمک خواهد کرد.

وی افزود: شماره حساب 1-6344444-822-3402 برای این طرح در نظر گرفته شده و امیدواریم با مشارکت مردم و کمک‌های هرچند کوچک آنها، مشکل مدارس فرسوده در استان یزد برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار