مسئول واحد آموزش اورژانس۱۱۵ استان کرمانشاه گفت: والدین در روزهای پایانی سال و در آستانه چهارشنبه سوری در صورت شرکت در جشن چهار شنبه آخر سال در کنار فرزندان خود باشند و از پرت کردن مواد محترقه به سمت یکدیگر خودداری کنند چراکه باعث آسیب جدی به اعضای بدن آنان می شود.
کد خبر: ۳۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 13 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه، امروز اکبر آزادی در پویش نه به مواد محترقه در احترام به شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو در دبیرستان شاهد شهدای باقری اظهار داشت: بیشترین  آسیب استفاده از مواد محترقه، مخصوصا ترقه کبریتی بوده که هنگام استفاده  تصور نوجوانان این است که خاموش شده  و برای روشن کردن مجدد ترقه، آن را از روی زمین برداشته که با انفجار ناگهانی دچار صدمه به اعضای بدن، می شود.

 وی ادامه داد: سود جویان برای ایجاد انفجار بیشتر در مواد محترقه و تشویق افراد به خرید آن  مواد منفجره را در تولید آن بیشتر استفاده کرده که این عامل منجر به آسیب های جدی به اعضای بدن می شود.

مسئول واحد آموزش اورژانس ۱۱۵ استان کرمانشاه با بیان  اینکه  براساس آمار از سال ۹۱  تا سال گذشته بیشترین آسیب متوجه  مردان بوده ، افزود: در سال ۹۴، هفتاد و سه نفر از آسیب دیدگان بین سنین ده تا بیست سال بوده که  بر اثر  استفاده از ترقه آسیب دیده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بیشترین  آسیب به چشم و صورت است که در خیابان اتفاق افتاده و عده ای ترقه را به سمت عابران  پرتاب کرده و  باعث آسیب به آنان می شد که بیشترین افرادی که در منزل آسیب دیده اند در حال ساخت مواد محترقه بوده اند.

 او  گفت:  براساس آمار سال گذشته یک هزارو ۱۱۷ نفر مجروح و ۸۸۷ نفر بستری، و مصدومانی دیگر دست یا انگشت آنان بر اثر انفجار قطع شده که نتیجه استفاده از مواد  محترقه در چهارشنبه آخر سال بوده است.

آزادی تاکید کرد: افراد از خرید، حمل و نگهداری  مواد محترقه در منزل مخصوصا جای  گرم حودداری کنند چرا که این مواددر صورت قرار گرفتن در محیط گرم منفجر شده و باعث آسیب جدی می شوداگر شهر وندان موردی  را مشاهده کنند، با پلیس تماس بگیرند.

 وی تصریح کرد: فرزندان بهتر است به همراه  والدین در مراسم چهارشنبه سوری شرکت کنند و از بنزین ، کاربید و  الکل برای روشن کردن آتش استفاده نکنند چون سریع الاشتعال بوده و باعث آسیب جدی به آنان می شود.

آزادی خاطر نشان کرد: وجود کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه و در صورت امکان، در منزل ضروری است و افراد از پرت کردن مواد محترقه به سمت همدیگر خودداری کنند چرا که آسیب های ناشی از مواد محترقه، جبران ناپذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار