همایش "آماده باش همیاران پلیس" همزمان با سراسر کشور صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و پلیس ایلام در محل دبستان توحید شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 13 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان در این مراسم طی سخنانی گفت: در نوروز 96 همانندسنوات گذشته ازتوان همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک جهت کنترل تخلفات وکاهش سوانح ترافیکی  استفاده خواهیم کرد.

سرهنگ محسن ناصری گفت: متاسفانه 90درصدتلفات ناشی ازتصادفات باوسایل نقلیه موتوری که همه ساله میلیون ها  کشته ومجروح  به جای می گذاردمربوط به کشورهای درحال توسعه است وکشور ایران علی رغم داشتن تنها یک درصدجمعیت جهان درچندسال اخیر2درصدازتلفات انسانی حاصل ازتصادفات وسایل نقلیه درسراسرجهان رابه خوداختصاص داده است.

وی گفت: ضرر و زيان هنگفت مادي ناشي از حوادث رانندگي و تاثير منفي آن بر اقتصاد كشور و خسارت معنوي غيرقابل جبران اين معضل اجتماعي زنگ خطری برای از بين رفتن هرچه بيشتر سرمايه هاي ملي اعم از مالي و جاني است. 

سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه  طرح هميار پليس ويژه دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح فرهنگ ايمني ترافيك، تقويت انضباط اجتماعي و كاهش تخلفات رانندگي می باشد افزود: تعداد100هزارنفرازدانش آموزان كه نقش آفرينان علم و ادب اين استان هستند و در آستانه سال جديد همانند سالهاي گذشته پلیس را در این طرح یاری خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: فرهنگياران و همياران پليس مي توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نقش مهمي داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ سازي در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهاي ترافيكي نيز تاثيرگذار باشند.

ناصری به نقش معلمين جامعه به عنوان پيشتازان فرهنگي در زنجيره آموزش و فرهنگ سازي همياران و اولياء اشاره کرد و افزود:این معلمین عزیز هستند که تحت عنوان فرهنگ ياران ترافيك وارد عمل شده و به روند تكاملي طرح همياران پليس جامه عمل پوشيده و با ظرفيت ايجاد شده در استقرار نظم و انضباط اجتماعي نقش آفريني نمايد.

وي در پايان با اشاره به اینکه درنوروزسال 95هیچ گونه حادثه ترافیکی منجربه فوت درمعابردرونشهری استان نداشته ایم ، اظهارامیدواری کرد: با بكارگيري همه ظرفيتها و همراهي و همدلي مردم خوب استان و دانش آموزان عزيز هميار پليس ترافيكي آرام ، ايمن و بدون حادثه را در سطح استان داشته باشيم.
 
 

کشف بیش از 38 هزار انواع مواد محترقه در ایلام 

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی  استان ایلام گفت: 38 هزار انواع مواد محترقه در ایلام کشف شد. 

سرهنگ "امیر همتی"  با اعلام این خبر گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جلوگيري از فروش و توزيع مواد محترقه غير مجاز، واحدهای صنفی سطح استان تحت بازديد و کنترل محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در طول روزهای اخیر طي هماهنگي با مقام قضائي در بازرسي از واحدهای صنفی سطح شهرستان ایلام 38 هزار مواد محترقه وآتش زا کشف شده است.

سرهنگ همتی در پايان با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي از والدين و شهروندان درخواست کرد: در ايام پاياني سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بيشتري داشته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت توزيع كنندگان مواد محترقه مراتب را در سريع‌ترين زمان با ارسال پيامك يا تماس تلفني به مركز فوريت‌هاي پليس 110 گزارش کنند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار