اولین همایش تخصصی 'صلح برای همه' با حضور علما و اندیشمندانی از نقاط مختلف کشور و مهمانانی از اقلیم کردستان عراق در مجتمع فرهنگی هنری جوانرود برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 11 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود ، در این همایش که به همت انجمن مردم نهاد 'صلح برای همه' برگزار شد، فرماندار جوانرود با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: امروز جنگ، خشونت و کشتار غیرنظامیان در جهان و خاورمیانه تاسف برانگیز است و برگزاری چنین همایش هایی می تواند در بالا بردن سطح آگاهی مردم و توسعه گفتمان در بین جوامع مختلف بسیار موثر باشد.

آرش لهونی افزود: سازمان های مردم نهاد قطعا می توانند کارکرد مثبتی در کاهش خشونت در سطح جهان داشته باشند.

امام جمعه پاوه نیز در این همایش با اشاره به جایگاه صلح و امنیت گفت: نقش اخلاق در تثبیت صلح و امنیت بسیار موثر است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

ماموستا مُلا قادر قادری افزود: خداوند را شاکریم که شاهد امنیت در ایران اسلامی هستیم اما تنها امنیت فیزیکی کافی نیست و باید در برابر جنگ نرم دشمن هم با تمام توان بایستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند جوانان را از ما بگیرند اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان جوانان را از ما بگیرد و همچون گذشته خانه های ما را ویران کنند.

یکی از اساتید دانشگاه اقلیم کردستان عراق نیز در ادامه این همایش به ارزش والای کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: باید کرامت انسانی سرلوحه همه کارهای بشری باشد.

دکتر صباح برزنجی افزود: صلح، دوستی، برادری و برابری از نیکبختی های انسان است.


در حاشیه این همایش نمایشگاه صلح و دوستی نیز گشایش یافت که رییس هیات مدیره انجمن مردم نهاد صلح برای همه در این ارتباط گفت: این نمایشگاه شامل ترجمه کتاب ها و مقالات و کلیپ هایی در مقابله با نفی خشونت است.

محمد رئوف قادری به اهمیت صلح و امنیت اشاره کرد و افزود: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گرو امنیت پایدار است. وی اظهار کرد: همه ما باید برای ترویج گفتمان صلح وامنیت تلاش کنیم.

دبیر این همایش نیز: هدف از برگزاری چنین برنامه ای را ترویج گفتمان صلح در بین جوامع مختلف اعلام کرد.

حمید حشمدار با اشاره به اوضاع کشورهای عراق و سوریه که در آتش فتنه و ناامنی قرار گرفته اند، افزود: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و از صلح و امنیتی که داریم، صیانت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار